طرح ملی راه بلد سازمان دانشجویان برگزار شد

به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان فارس اردوی دانشجویی اولین دوره طرح ملی "راه بلد" با هدف بازدید دانشجویان و نخبگان دانشگاهی از پروژه‌های کارآفرینانه و ارزش آفرین برگزار شد. 

در این اردو جمعی از دانشجویان رشته‌ی کامپیوتر دانشگاه پیام نور شیراز از پارک ملی علم و فناوری صدرا واقع در شرکت صنایع الکترونیک شیراز بازدید به عمل آوردند. 

پارک ملی علم و فناوری صدرا در سال ۱۳۹۲ در شرکت صنایع الکترونیک شیراز با هدف بالندگی و شکوفایی استعداد جوانان شایسته، نخبگان و دانشگاهیان ایران اسلامی و توسعه زیست بوم نوآوری کشور شروع به کار کرده و تا به اکنون در تاسیس بیش از ۴۵۰ شرکت فناور در فارس نقش آفرین بوده است.

در این بازدید جناب آقای دکتر توفیقی معاون پارک علم و فناوری صدرا و جناب آقای دکتر خردمند نماینده استانداری فارس در امور دانش بنیان‌ها به ایراد سخنرانی در خصوص نحوه‌ی ورود به پارک‌های علم و فناوری و ایده پردازی و توسعه‌ی ایده‌های دانش بنیان و زیست بوم نوآوری در کارگاه آموزشی راه بلد پرداختند. 

سپس در بخش دوم کارگاه آموزشی جناب آقای دکتر محمد مهدی دژم شهابی مدیرعامل شرکت کیفیت نرم افزار فراز مبین ماهان و جناب آقای مهندس مجتبی شهکلاهی مدیرعامل شرکت پدیده فناوران برین عصر جدید به تشریح پروژه‌های تخصصی و نحوه‌ی ورود به بازارکار و اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان توضیحاتی را ارائه نمودند. 

در بخش پایانی اردوی راه بلد دانشجویان از محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری صدرا بازدید کردند. 

اردوی ملی راه بلد در استان فارس به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی فارس و با همکاری دانشگاه پیام نور فارس مرکز شیراز و با حضور فعالین انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه پیام نور شیراز و با حضور مهندس محمد ترابی استاد راهنمای علمی برگزار گردید. 

سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان فارس در صورت همکاری بیشتر نهاد‌های علمی، دانشگاه‌های استان، و دستگاه‌های اجرایی آمادگی برگزاری اردو‌های تخصصی علمی بیشتری را داراست. 

طرح ملی راه بلد با هدف بازدید دانشجویان و نخبگان دانشگاهی از پروژه‌های کارآفرینانه و ارزش آفرین شرکت‌های دانش بنیان، مشاغل خانگی موفق و کسب و کار‌های کوچک با هدف پرورش ایده‌های نو و خلاق و تقویت روحیه کارآفرینی و ایجاد کسب و کار، برای اولین بار درسطح جهاد‌های دانشگاهی کشور درسال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار