۱۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در قم سنجش سلامت شدند

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: از ابتدای آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در مهرماه سال گذشته تاکنون، ۱۸ هزار نوآموز در این استان سنجش شده‌اند.

اصغر محمودی گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۵۰۰ نوآموز برای سنجش سلامت موفق به اخذ نوبت از سامانه مربوطه شده‌اند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم با بیان این‌که تا ۱۵ خردادماه فرآیند نوبت‌دهی و سنجش سلامت نوآموزان ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: نوبت‌گیری سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی از طریق سامانه my.medu.ir انجام می‌شود و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم نوبت‌گیری را به‌روز‌های پایانی موکول نکنند.

به گفته رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم، متولدین ١٣٩۶/۰۷/۰۱ تا ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ که در مهر ۱۴۰۳ وارد پایه اول یا پیش دبستانی ١ و ٢ می‌شوند، الزاما باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت نمایند، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.

محمودی پیش‌بینی کرد: تا پایان طرح سنجش سلامت نوآموزان در قم، ۲۴ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی سنجش سلامت شوند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم بیان کرد: در سطح استان قم هشت پایگاه فعال سنجش بدو ورود در شیفت صبح و عصر در نظر گرفته شده‌است که نوآموزان را از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی جسمانی و تحصیلی، گفتار زبان، اختلالات رفتاری و سایر معاینات درمانی مورد سنجش قرار می‌دهند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم تصریح کرد: در صورتی که مشکلی مشاهده نشود تاییدیه سنجش به‌صورت سامانه‌ای به مدرسه ارجاع و در صورتی که مشکلی در نوآموز تشخیص داده شود برای ارزیابی دقیق‌تر به پایگاه‌های تخصصی مراجعه خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار