اتریش کمک‌رسانی به اونروا را از سر می‌گیرد

اتریش که بر اساس ادعا‌های رژیم صهیونیستی کمک به آژانس آوارگان فلسطینی را قطع کرده بود، اعلام کرد از فصل تابستان این روند را از سر می‌گیرد.

وزارت خارجه اتریش اعلام کرد قصد دارد کمک‌های مالی خود را به اونروا (آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) از سر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه وزارت خارجه این کشور گفته شده که در مجموع ۳.۷ میلیون دلار بودجه برای سال جاری میلادی در نظر گرفته شده است و اولین پرداخت اتریش در فصل تابستان انجام خواهد شد.

رژیم صهیونیستی در ماه ژانویه میلادی ادعا کرد که برخی از کارمندان اونروا ممکن است در حملات هفتم اکتبر شرکت کرده باشند تا کشور‌ها کمک به این نهاد سازمان ملل را قطع کنند. پس از طرح این ادعا، بسیاری از کشور‌ها از جمله آلمان، سوئد، کانادا و ژاپن کمک‌های مالی خود را به اونروا قطع کردند. همه این کشور‌ها چند ماه بعد به دلیل فقدان شواهد کمک‌های خود را از سر گرفتند.

کارشناسان سازمان ملل روز گذشته ابراز ناامیدی کردند که پس از تحقیقات مستقلی که خلاف ادعا‌های رژیم صهیونیستی را نشان می‌داد، برخی کشورها هنوز اقدام به از سرگیری کمک‌ها نکرده‌اند. این تحقیقات به دنبال دستور آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل انجام شده و به طور واضح نشان می‌دهد ادعا‌های اسرائیل در خصوص کارکنان اونروا بی‌اساس است.

مترجم: زهرا نجفی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار