مهلت یک ماه دادستان قزوین برای نصب کنتور هوشمند+ فیلم

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: چاه‌های فاقد کنتور در استان قزوین تا یک ماه کاری فرصت دارند که به نصب کنتور هوشمند اقدام کنند.

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری گفت: در خصوص نصب کنتور هوشمند به واحد‌هایی که اقدام نکرده اند یک ماه کاری فرصت داده می‌شود و پس از آن از مبادی حقوقی اعمال قانون خواهد شد.

فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هم گفت: مدیران باید امانت دار اموال عمومی و تحت اختیار باشند و هر گونه کم توجهی و بی توجهی قابل پذیرش نیست و مسئولیت دارد.

فولیان افزود: قانونی ثبت شده در خصوص اموال غیر منقول که اسناد عادی حذف و اسناد جدید برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

غلامحسینی مدیر کل اسناد نیز گفت: در قانون حد نگار برای معاملات ملکی و تصرفات املاک یک سال مهلت داده شده است تا معاملاتشان را در سامانه ثبت کنند و باید نقشه‌ها نقطه زنی شده تا اسناد آن با شیوه جدید صادر شود.

غلامحسینی افزود: با قانون جدید حدنگار هر زمین با هر میزان متراژ می‌توانند اسنادشان را دریافت کنند و تمامی املاک دولتی سند دار شده است. ۳۲ درصد اراضی استان کشاورزی است و ۲۱ درصد هم اراضی مسکونی و شهری و روستایی است.

وی اضافه کرد: امسال در دو ماه اخیر از ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی ۶۲ هزار هکتار سند صادر شده است.

غلامحسینی گفت: در حوزه شهری ۵ هزار هکتار و در روستا‌ها ۵۱۰۰ هکتار و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر حدود دوهزار هکتار سند صادر شده است. امسال ۸۰۲ پلاک ثبتی استان رفع تداخل شده است.

جمشیدی معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای اظهار کرد: چاه‌هایی که کنتور ندارند بیشتر از چاه‌های غیر مجاز آسیب می‌زنند. ۹۰ درصد چاه‌های مجاز کنتوردار شده اند، اما مقاومت در برابر نصب کنتور دارند.

جمشیدی گفت: در حوزه دامداران و پرورش طیور حدود ۱۵۰۰ حلقه چاه داریم که برای نصب کنتور مقاومت می‌کنند. در کل در استان ۲۷۰۰ حلقه چاه را نتوانستیم کنتور نصب کنیم، چون مالکان مقاومت می‌کنند.

وی افزود: تاکنون ۳۷۰۰ کنتور هوشمند روی چاه ها‌ی مجاز نصب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار