تاج: احضار اعضای هیئت رئیسه در پرونده فساد در فوتبال حرف بیخودی است

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: احضار تمام اعضای هیئت رئیسه برای پرونده فساد در فوتبال درست نیست.

مهدی تاج  رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور در کنگره فیفا و دفاع از مسئله فلسطین، اظهار کرد: بحث فوتبالی هم بود، اما مسئله فلسطین موضوع مهمتری بود. ایران، الجزایر و فلسطین تقاضا داشتند به موضوع فلسطین پرداخته شود. نه خود فلسطین، به هجمه‌ای که به فوتبال فلسطین شده بود. این خیلی دردآور است. هر آدم آزاده‌ای هرطور نگاه کند، باید در این کنگره دفاع می‌کرد. من دفاع را خوب دیدم. بعد از فلسطین قرار شد الجزایر صحبت کند. ما از جلسه خارج شدیم. عراق هم به تأسی از ما خارج شد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه نماینده رژیم صهیونیستی اعلام کرده ایران جو سالن را به هم می‌ریزد، اما اینفانتینو حمایت کرده، گفت: بله، رژیم صهیونیستی گفت: ایران و فلسطین جو را به هم می‌زنند. به نظرم اتفاقا کار درست را این ۲ مجموعه انجام دادند. رفاقت ما با اینفانتینو خیلی زیاد است، اما واقعیت این است که منطق کشور ما خیلی پویا است و کار درستی انجام دادیم.

او افزود: بحث کمک داور ویدئویی آنجا انجام شد که به نظرم خیلی خوب بود. بحث برخی تغییرات در مسابقات بود. ما شرایط خیلی خوبی در مجموعه فیفا داشتیم. در کنگره AFC هم برای فلسطین یک دقیقه سکوت گذاشتند که کار بسیار خوبی بود. فیفا یک دقیقه سکوت برای کل مرحومین گذاشت.

تاج درمورد پرونده فساد فوتبال و اینکه آیا فقط سه باشگاه مطرح شده درگیر این ماجرا هستند و همچنین گفته می‌شود چرا پرونده سال ۱۴۰۰ الان مطرح شده، گفت: فساد وقتی کشف می‌شود، موضوعیت پیدا می‌کند؛ تا کشف نشود کسی نمی‌داند. سال ۱۴۰۰ چنین اتفاقی در یک باشگاه کرمانی افتاده است. اکنون کشف شده و یک نهاد نظارتی روی آن کار جدی می‌کند. کار بسیار خوبی هم هست.

او تصریح کرد: وقتی سراغ من آمدند، گفتم ما در کمیته اخلاق و کمیته انضباطی به بعضی مسائل رسیدگی نمی‌کنیم. باید حتما به محاکم قضایی برود. اگر رای دادند، ما در کمیته اخلاق محرومیت فوتبالی در نظر می‌گیریم. وقتی قطعی و مشخص شد این کار را انجام می‌دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه برخی رسانه‌های معاند اعلام کرده‌اند تمام اعضای هیئت رئیسه و مدیران فدراسیون قرار است احضار شوند، عنوان کرد: اینها حرف‌های بی‌خودی است. فدراسیون نقش بسیار بسزایی در پیگیری مسائل این فساد داشته است. هرکسی در هر مقامی فسادی کرده، ما همین اکنون استقبال می‌کنیم. رسانه‌ها هم به این مسئله کمک کردند. هرکسی در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی موردی دارد، اگر مربوط به فوتبالیست است می‌تواند به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و اگر هم به مسائل فساد تحت عنوان رشوه، تبانی و... است می‌تواند به محاکم قضایی مراجعه کند.

تاج درمورد اینکه آیا مسابقات امسال لیگ لغو می‌شوند، گفت: نه، این برای امسال نیست، اما در مجموع توصیه من این است که اگر موردی سراغ دارید این کار را انجام بدهید. کار ثوابی است، اما دامن زدن در رسانه‌ها و آبروی افراد را بردن کار درستی نیست.

او درباره  اینکه آیا ممکن است ۲ هفته پایانی مسابقات لیگ برتر با استفاده از سیستم VAR‌برگزار شوند، اظهار کرد: فینال جام حذفی را پیگیر هستیم، اما لیگ نه، چون نظر فیفا نیست.

تاج درمورد اینکه گفته می‌شود سهیل مهدی پس از استعفا در محل کارش حاضر شده و آیا افشاریان از هیئت رئیسه کنار می‌رود، گفت: باید دادگاه برای هر ۲ نفر حکم قطعی صادر کند. تشخیص فدراسیون این بوده که اکنون در این پُست نباشند. هرچند می‌توانستند تا دادگاه بمانند، اما تصور من این بود که این کار بهتر است. باید منتظر رای دادگاه بمانیم.

او درباره  شایعه بازگشت عزیزی خادم به فدراسیون فوتبال در حالیکه مجمع عمومی فدراسیون به برکناری او رای داده بود، عنوان کرد: این را باید از حقوقدانان بپرسید.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه به عنوان سفیر اهدای عضو انتخاب شده، گفت: اعتقادم این است که مرگ حق است، شرط آن هم پیری نیست. اگر کسی فوت کرد و بتواند اعضای بدنش را اهدا کند، کار خیلی درستی است. من هم شرکت کردم و انتخاب شدم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
راست میگه میدونه تو پرونده ویلموتس که....اینجا که دیگه عمرا
Poland
ناشناس
۱۴:۳۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خداوند . روزی میرسد که از اینهمه فساد و و دو رویی و کذب . در این ورزش مسخره خلاص بشویم و این مردم سختی کشیده ایران از سوئ استفاده سردمدار فوتبال رهایی پیدا کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آقای تاج رسیدگی به امور فوتبال را به دادگستری، قوه قضاییه و مجلس سپرده است و همچون مارکوپولو یا در مالزی هستن یا تایلند یا اروپا. خوش باشی رئیس! به این میگن مدیریت.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۱۴:۱۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
تاج ویلموتسیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
اژدهای هفت سرررررررر
آخرین اخبار