راه اندازی مجدد کمیسیون تغییر کاربری اراضی در گیلان

رئیس مجمع نمایندگان گیلان از راه اندازی دوباره کمیسیون تغییرکاربری زمین‌های غیر مسکونی بدون سند پس از یکسال تعطیلی در استان خبر داد.

ابراهیم نجفی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: علیرغم لزوم اجرای قانون جهش تولید مسکن و جوانی جمعیت و کمبود زمین‌های بدون کاربری در این استان، کمیسیون مغایرت‌های طرح هادی روستایی بیش از یک سال بدون توجیه منطقی تعطیل بوده است. 

او افزود: با دستور استاندار گیلان در نشست هماهنگی در استانداری مقرر شد طبق اساسنامه مصوب مجلس و بر اساس آیین نامه بنیاد مسکن کشور، کمیسیون مغایرت‌های طرح هادی روستایی دوباره فعالیت خود را آغاز کند.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این کمیسیون در خصوص سند‌های روستایی که از ۶ مرداد سال ۱۳۸۱ صادر شده نمی‌تواند اظهار نظر کند، اما در خصوص سند‌هایی که قبل از این تاریخ صادر شده می‌تواند با استعلام از ادارات ثبت اسناد، دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی روستا رأی صادر کند.

به گفته نجفی، بنیاد مسکن به عنوان دبیر کمیسیون مکلف است جلسات کمیسیون مغایرت‌های اساسی طرح هادی روستایی (تغییر کاربری) در چارچوب اساسنامه و آیین نامه اجرایی را برگزار کند.

او همچنین گفت: متقاضیانی که به بنیاد مسکن مراجعه می‌کنند اگر صدور سند مالکیت آنها قبل از ۶ مرداد ۱۳۸۱ یعنی قبل از تصویب قانون منع فروش باشد در کمیسیون مطرح می‌شوند و چنانچه افرادی قبل از تصویب قانون منع فروش دارای خط عادی یا قولنامه‌ای هستند، بنیاد مسکن از امور اراضی و اداره ثبت استعلام گرفته و این ۲ نهاد بعد از یک ماه موظف به پاسخ در خصوص سوابق ثبتی به بنیاد مسکن هستند و چنانچه این ملک که استعلام شده، دارای سوابق باشد در واقع مالک آن زمین یا متقاضی موظف است وضعیت مالکیت زمین را مشخص کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان افزود: چنانچه ملک سوابق ثبتی نباشد بر اساس آیین نامه اجرایی بنیاد مسکن، گواهی تأیید مالکیت زمین برعهده دهیار و شورای اسلامی روستا خواهد بود.

منبع: صداوسیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.