بیداری ضمیر ناخودآگاه اجتماعی در پی وقوع سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس نوشت: در طول ساعاتی که از وقوع حادثه نگران کننده برای رئیس جمهور می‌گذرد، شاهد یک دل شوره جمعی و بروز پدیده بیداری ضمیر ناخودآگاه اجتماعی سیاسی مردم ایران هستیم.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در یادداشتی نوشت:

در طول ساعاتی که از وقوع حادثه نگران کننده برای حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی می‌گذرد، شاهد یک دل شوره جمعی و بروز پدیده بیداری ضمیر ناخودآگاه اجتماعی سیاسی مردم ایران هستیم که نشأت گرفته از روحیات اخلاقی و خدمتگزاری شخص رئیس جمهور برای خدمت به مردم در طول سال‌های گذشته می‌باشد.

واقعیت اینکه ناخودآگاه اجتماعی سیاسی ایرانیان عمیق‌تر و مؤثرتر از خودآگاه جمعی آنان در بعضی از مقاطع تاریخی بوده است. این ناخودآگاه اجتماعی، استعداد و ظرفیت‌های مشترک انسان‌ها در هر کجای جهان و در مقاطع تاریخی و فرهنگی مختلف ناشی از ماهیت وجودی و ادراک آنان در یک موضع مشترک است.

موضع مشترکی، چون فتوت، حماسه، ایثار و دیانت و قدردانی و سپاس در قبال خدمت، به خصوص سپاس اجتماعی مردم ایران نسبت به خادمین و تلاشگران عرصه پیشرفت و عزتمندی آنان دارای یک ریشه هویتی در اعتقادات دینی آنها نیز دارد؛ و این منش اجتماعی در منش ملی مردم سال‌هاست تجلی پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار