پیام تسلیت امام جمعه و استاندار اردبیل در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و استاندار این استان با انتشار پیامی، شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را به مردم تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و استاندار اردبیل که روز دوشنبه منتشر شد، آمده است:
"بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا
با سینه‌ای مملو از غم و اندوه و با چشمی اشک بار در شهادت ریاست محترم جمهور حضرت آیت الله رئیسی و برادر عزیزمان حضرت آیت الله آل هاشم و وزیر خارجه انقلابی و پر تلاش جناب آقای دکتر عبداللهیان طاب ثراهم و سایر همراهان رئیس جمهور محترم، داغدار و عزادار شدیم این ضایعه بزرگ را به محضر امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و ملت بزرگ و خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنیم و برای این افتخارات بزرگ کشور علو درجات و برای بازماندگان خلفیت خداوندی را مسئلت داریم.
بدون تردید باید از سر تحقیق گفت این سید جلیل القدر و با صفا با اخلاص ترین، ولایی‌ترین، پرکارترین، محبوب ترین، خستگی ناپذیرترین و باتدبیرترین ریاست جمهور تاریخ ایران عزیز بود. او اصلاحات بسیار اساسی و زیربنایی را با همت ستودنی شروع کرده بود و بالاخره در راه خدمت و ایجاد عزت برای ملت عزیز جان خود را از دست داد.
این حادثه که صرفاً با مشیّت الهی صورت گرفت، ما را از سازندگی، پیشرفت، سرعت عمل و کار جهادی بازنخواهد داشت و با توان مضاعف و عزم ملی ملت بزرگ، ایران عزیز را به ذروه پیشرفت و توسعه و عزت خواهیم رساند.
روحانیت عزیز برای اقتدار و اعتلای کشور قربانی‌های خطیری در طول تاریخ تقدیم کرده و این سلسله با افتخار ادامه دارد. حضرت آیت الله رئیسی و حضرت آیت الله آل هاشم با اهداء جان عزیز خود در مسیر عزت کشور اسلامی بر وزن و شرف دفتر ایثار و جان فشانی روحانیت افزودند.
از اهالی مکرم و حق شناس استان می‌خواهیم مثل همیشه با حضور حماسی خود در مراسم تجلیل از آن بزرگان مقام خدمت و خدمت گزاران بزرگ کشور را گرامی بدارند.
اللهم احشرهم مع موالیهم المعصومین و ائمتهم الهادین المهدیین بحق محمدو آله الطاهرین"
سید حسن عاملی

سید حامد عاملی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.
آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود. وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی، چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.
حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.