۹ هزار کودک زیر پنج سال در قم واکسن فلج اطفال دریافت کردند

کارشناس بیماری‌های قابل پیشگیری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در مرحله نخست واکسیناسیون کودکان علیه فلج اطفال، ۹ هزار کودک زیر پنج سال ایرانی و غیرایرانی واکسینه شدند.

محمد امینی‌پور گفت: بیماری فلج اطفال بیماری ویروسی است که در کودکان زیر پنج سال و اطفال شایع بوده و در چند سال گذشته به دلیل واکسیناسیون گسترده در مرحله ریشه‌کنی فلج اطفال در ایران قرار داریم.

 کارشناس بیماری‌های قابل پیشگیری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که در ۲۳ سال گذشته موردی از ابتلا به فلج اطفال درکشور گزارش نشده‌است، اضافه کرد: در کشور‌های همسایه از جمله پاکستان و افغانستان معمولا مواردی از بیماری فلج اطفال مشاهده می‌شود و این بیماری در این کشور‌ها هنوز ریشه کن نشده‌است.

او ادامه داد: با توجه به تردد اتباع در استان، باید مراقبت کنیم تا دستاورد‌های به دست آمده در زمینه ریشه‌کنی فلج اطفال حفظ شود.

امینی‌پور با تاکید بر اهمیت پوشش بالای واکسیناسیون، گفت: طرح واکسیناسیون رایگان تکمیلی فلج اطفال هر ساله در ۲ مرحله انجام می‌شود که مرحله اول از دوم تا چهارم اردیبهشت‌ماه انجام و حدود ۹ هزار کودک علیه این بیماری واکسینه شدند.

 کارشناس بیماری‌های قابل پیشگیری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: مرحله دوم از ۳۰ اردیبهشت‌ماه شروع شده و تا اول خردادماه ادامه دارد که با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته انتظار داریم استقبال خوبی از طرح انجام شود.

 کارشناس بیماری‌های قابل پیشگیری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: گروه هدف این برنامه کودکان زیر پنج سال غیرایرانی در تمام استان و کودکان زیر پنج سال ایرانی در مناطقی که حضور اتباع زیاد است، می‌باشد.

امینی‌پور با اشاره به این‌که واکسیناسیون فلج اطفال به ۲ صورت انجام می‌شود، گفت: در حالت اول، جامعه هدف به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند و توسط کارشناسان مرکز بهداشت واکسینه می‌شوند.

 کارشناس بیماری‌های قابل پیشگیری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در حالت دوم، در مناطقی که رفت‌وآمد سخت و یا دسترسی ساکنان به شهر ضعیف است، مانند دامشهر، کوره‌های آجرپزی اطراف شهر، جاده کاشان، جمکران، شهر قائم، شهرک لبن، مناطقی از قنوات و جعفرآباد، کارشناسان به درب منازل مراجعه می‌کنند و قطره فلج اطفال به کودکان خورانده می‌شود.

 کارشناس بیماری‌های قابل پیشگیری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی مثل کانال‌ها و گروه‌های اتباع، خودرو‌های بلندگودار و مناطقی از شهر که تراکم اتباع زیاد است، انجام شده و کارشناسان مراکز سلامت نیز برای اطلاع‌رسانی با جمعیت اتباع تماس می‌گیرند.

به گفته امینی‌پور، سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ کودک اتباع علیه فلج اطفال واکسینه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار