در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«مکث»؛ برآمده از مسائل فرهنگی با پشت پرده‌ای سیاسی

محمدی گفت:موضوعات مکث که برآمده از مسائل فرهنگی با پشت پرده‌ی سیاسی هستند، ربط‌های معناداری به هم دارند.

«مکث»، برنامه تلویزیونی تازه‌ای است که پخش فصل اول آن سال گذشته از شبکه اول سیما آغاز شد و تلاش می‌کند با نگاه روشنگرانه‌ای به مسائل ایران و جهان بپردازد؛ نگاهی برگرفته از سلیقه خاص مجری‌اش که آن را در قالب برنامه‌های یوتیوبی به اجرا می‌گذارد. سبک زندگی غربی یکی از نقاط هدف مکث است. این برنامه تلویزیونی تلاش می‌کند چهره واقعی و نیت غرب را درمواجهه با الگوسازی‌های سبک زندگی‌اش در جوامع مختلف به نمایش بگذارد و در مرز باریک میان واقعیت و حقیقت حرکت کند. 

مکث را می‌توان در زمره یکی از مصادیق تحول در سیما در این دوره مدیریتی رسانه ملی قرار داد که با فرم جذاب، متن روان و اجرای بی پیرایه یونس محمدی خود را در حافظه مخاطبش ماندگار و به عنوان برنامه‌ای موفق تثبیت کند. این برنامه به فصل دوم رسیده است.

یونس محمدی مجری و تهیه کننده این برنامه گفت:فصل جدید مکث هم با همان رویکرد گذشته تولید می‌شود. به سراغ مسائل فرهنگی می‌رود که به واسطه‌ی سیاست‌های جهانی بخشی از سبک زندگی ما شده‌اند. بعضی از آنها آنقدر با زندگی ما عجین شده‌اند که حتی ایرانی می‌نمایند. اما متعلق به ما نیستند. وارداتی هستند. مکث ریشه‌های تاریخی این مسائل را بررسی می‌کند تا از حقیقت پرده بردارد.

وی ادامه داد:مهمترین چالش برای تولید مکث پژوهش، یافتن اسناد از دل آرشیو و صحت سنجی آنها است؛ که البته کار مورد علاقه ام است. از کشف کردن ربط‌های تاریخی لذت می‌برم؛ و همین کار را ساده می‌کند.

محمدی درباره واکنش‌های مخاطبان گفت:آنچه که از پیام‌های مردمی، همچنین نظرات مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی شنیده می‌شود، این است که مکث کمی جا افتاده‌تر شده، شتاب زدگی کمتری در روایت دارد و روان‌تر اجرا می‌شود. اما بخشی از مخاطبان، موسیقی فصل گذشته را ترجیح می‌دهند. البته فعلا دو قسمت بر روی آنتن رفته است و ممکن است در آینده نظرات متفاوتی بشنویم.

این تهیه کننده پیرامون اینکه موضوع برنامه چقدر می‌تواند برای مخاطبان تاثیرگذار باشدتوضیح داد:موضوعات مکث که برآمده از مسائل فرهنگی با پشت پرده‌ی سیاسی هستند، ربط‌های معناداری به هم دارند. البته جدید نیستند، اما از زوایه‌ی جدیدی بررسی می‌شوند. همان طور که یافته‌ها در مسیر جستجو برای ما لذت بخش است، امید داریم مخاطب هم در این حظ شریک باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
انصافا برنامه خوبی هست و اطلاعات خوبی به آدم می ده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
به همه پیشنهاد میکنم
این برنامه اموزنده و به اندازه خواندن چند کتاب
اطلاعات بهتون میدهند
را حتما ببنید .جالب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
برنامه ی خوبی هست.
آخرین اخبار