برای اولین بار در صنعت حمل ونقل ریلی عملیاتی می‌شود؛

بومی‌سازی ۱۰۰ درصدی سیستم تشخیص عیب‌یابی در لوکوموتیو‌های ایرانی

مجری طرح سیستم کنترل عیب‌یابی لوکوموتیو گفت: برای اولین بار در کشور به ساخت سیستم کنترل قدرت کشش و تشخیص عیب‌یابی بر روی لوکومتیو‌های ایرانی ورود کرده‌ایم.

پیروزی مجری طرح سیستم کنترل تشخیص خطا  و افزایش قدرت کشش لوکوموتیو شرکت راه آهن در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اورهال لوکوموتیو های متوقف شده در مدت زمان طولانی گفت: به طور قطع برگزاری مزایده در خصوص احیای لوکوموتیو های از رده خارج شده نقش بسیار موثری در افزایش میزان تولید لوکوموتیو دارد و با ورود به مزایده سهم بیشتری از بازار برای تولید را کسب خواهیم کرد.

وی افزود:اجرای سیستم های کنترل با پردازش سریعتر ،ثبت و مونیتورینگ اطلاعات عملیاتی و خطاها وافزایش قدرت کشش باعث افزایش قابلیت عملکرد و نگهداری بهتر لوکوموتیو ها می شود. که در  این زمینه طی سال های گذشته اقداماتی انجام شد و با عقد قرارداد با شرکت های خارجی تعداد ۵۰ لوکوموتیو به این سیستم ها مجهز شد اما به دلیل تحریم ها وتامین قطعات پشتیبانی از این قطعات با مشکل مواجه شد که در این زمینه استفاده از توان شرکت های داخلی توانست این مشکل را برطرف کند.

وی بیان کرد: شرکت های داخلی در این زمینه و با استفاده از توان ودانش مهندسی خود توانسته اند سهم زیادی از بازار های داخلی  و خارجی را کسب کنند و علاوه بر نصب سیستم های کنترلی در لوکوموتیو های جی اف اقدام به نصب نرم افزار در لوکوموتیوهای زیمنس هم کرده اند که این یک ارتقا و توانمندی برای کشور به شمار می رود.

پیروزی اظهار کرد: نصب این سیستم بر روی موتور های زیمنس یک کار جدید به شمار می رود و تا دو سال آینده سفارش کار داریم و در حال حاضر این اقدام بر روی ۱۰۰ دستگاه در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم راندمان خود را در این بخش به ۹۰ درصد برسانیم.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار