رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام خبر داد

احیا و افزایش ظرفیت ۸۵ واحد صنعتی ایلام در دولت سیزدهم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در دولت سیزدهم تاکنون ۴۸ واحد صنعتی استان احیا و ۳۷ واحد صنعتی هم افزایش ظرفیت تولید داشته‌اند.

رضا محمدرحیمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام اظهار کرد: در بازه زمانی فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۶۴۹ فقره جواز تاسیس واحد‌های صنعتی و تولیدی با پیش‌بینی سرمایه گذاری ۱۷۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون و ۴۵۱ میلیون ریال با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۷۴۶ نفر اجرایی شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز صدور ۱۲۰ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۱۴۷ میلیارد و ۴۴۵ میلیون و ۷۶۱ میلیون ریال با اشتغالزایی هزار و ۷۸۰ نفر انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: راه‌اندازی و آغاز به کار واحد‌های تولیدی در تمام شهرستان‌های ایلام، از جمله هشت طرح بزرگ صنعتی مانند پتروپالایش دهلران، پتروشیمی ارغوان گستر ایلام، فولاد زاگرس ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ... با زمینه اشتغال سه هزار نفر، که همه این واحد‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد بوده و سه طرح بزرگ از آنها در سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

محمدرحیمی اضافه کرد: اعتباری معادل سه هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ جهت سرمایه ثابت و در گردش واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی پرداخت شده که این روند از این محل هم اکنون نیز در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه ورود هلدینگ‌های بزرگ به سرمایه گذاری در استان از جمله هلدینگ شستا برای اولین بار بوده که طرح تولید کاغذ سنگی از کربنات کلسیم را در استان آغاز و در سال جاری به بهره برداری می‌رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.