حضور ۱۰۰ هزار نفری اتباع افغانستانی در تشییع پیکر سید ابراهیم رئیسی

حدود ۱۰۰ هزار مهاجر افغانستانی مقیم مشهد در تشییع پیکر رئیس جمهور شهید شرکت کردند.

براساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی حدود ۱۰۰ هزار نفر از جامعه اتباع و مهاجرین افغانستانی اهل سنت و شیعه، دوشادوش مردم مشهد، داغدار شهدای راه خدمت بودند و در مراسم تشییع و تدفین خادم الرضا (ع)، رئیس جمهور شهید آیت الله دکتر رئیسی و همراهان ایشان شرکت کردند.

حسین شرافتی راد، مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در مراسم پیش از تشییع و در محل حسینیه هراتی‌های مشهد و در حضور هزاران نفر از جامعه اتباع و مهاجر افغانستانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهانش بر ادامه راه این عزیزان تاکید کرد.

وی گفت: تشکیل سازمان ملی مهاجرت به عنوان یکی از اقدامات مهم و یادگاری‌های شهیدِ جمهور است و این اقدام نشان از حسن توجه شهید آیت الله رئیسی به اتباع و مهاجرین کشور داشته و نقطه عطفی در ساماندهی موضوع اتباع خارجی است.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه "سیام" وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

علاوه براین مراسم گرامیداشت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان از سوی مهاجرین افغانستانی مقیم قم، تهران و ساوه و دیگر استان ها نیز در حسینیه ها و مهمانشهر ها برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار