حاجیان زنجانی با ۶ پرواز عازم سرزمین وحی می‌شوند

مدیر فرودگاه شهدای زنجان گفت: طبق برنامه اعلام شده و با رفع موانع، حجاج زنجانی با ۶ پرواز عازم سرزمین وحی می‌شوند.

محمد جواد یگانه گفت: بر این اساس یک هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه استان به سرزمین وحی رهسپار می شوند.

وی اضافه کرد: برگشت حاجیان زنجانی نیر در قالب ۶ پرواز طی روزهای هشتم، نهم و ۱۰ تیر امسال صورت خواهد گرفت.

این مسوول ادامه داد: پیش از این احتمال لغو پرازهای حاجیان از فرودگاه استان وجود داشت که با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی استاندار این مشکل برطرف شد.

یگانه به موضوع برقراری پروازهای هوایی استان به فرودگاه های دیگر، گفت: این مهم از سوی فرودگاه زنجان و متولیان امر به ویژه استانداری در حال پیگیری است، اما مشکل اصلی به کمبود هواپیما باز می گردد.

پیش از این استاندار زنجان در توئیتی از بروز مشکل و احتمال اعزام حاجیان از فرودگاه امام خمینی تهران خبر داده بود که پیگیری به ثمر نشست به طوری که با رفع مشکل، یکی از ۲ هواپیمای مجوز گرفته به پروازهای زنجان اختصاص یافته است.

به گفته مدیر فرودگاه شهدای زنجان، این فرودگاه در سال ۱۴۰۲ به ۲۴۰ پرواز مسافربری داخلی و خارجی با ۲۰ هزار و ۸۴۳ مسافر و ۹۸۲ پرواز غیر مسافری خدمات ارایه کرد.

یگانه افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز از این فرودگاه ۳۲ پرواز مسافربری داخلی و خارجی با سه هزار و ۳۷۹ مسافر انجام و به هزار و ۳۷۲ پرواز غیرمسافری خدمات ارایه شده بود.

فرودگاه زنجان در سال ۷۹ در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار ایجاد شد اما برقراری پروازها در آن طی بیش از ۲۰ سال گذشته با فراز و نشیب های متعددی همراه بود به طوری که در این مدت تنها به صورت مقطعی برخی پروازها از جمله مشهد مقدس، عتبات عالیات، سفرهای حج تمتع و عمره از آن انجام می شد و در بسیاری از ایام سال پروازهای آن تعطیل بود تا اینکه به همت دولت سیزدهم فعالیت آن از سر گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.