امام جمعه زاهدان:

شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور تراز انقلاب بود

 آیت‌الله مصطفی محامی گفت: شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور تراز انقلاب بود ما این چنین رئیس جمهوری را از دست دادیم و شاهد آن رضایت و تعبیرهای بلندی است که رهبر معظم انقلاب در خصوص ایشان داشتند.

 آیت‌الله مصطفی محامی  نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان   در مراسم عزاداری و وداع با شهدای خدمت که در محل میدان امام حسین(ع) شهر زاهدان برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و نام و یاد شهدا از جمله شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه عنوان کرد: در دوران انقلاب اسلامی شاهد دوره‌های مختلف دولت‌ها و رؤسای مختلف جمهور بوده‌ایم و گاهی دوگانه‌هایی تبلیغ می‌شده و آن را برای نظام اسلامی مشکل ساز می‌دانستند اما شهید رئیسی مرد میدان حل این دوگانه‌های حاکمیتی بود.

وی بیان کرد: نکته اول دوگانه رهبری و ریاست جمهوری است و در مواردی گفته می‌شد که اگر حاکمیت در اختیار رهبر است جایگاه رئیس جمهور کجاست و حتی در مواردی برای فرار از پاسخگویی و توجیح کم‌کاری‌ها بیان می‌کردند رئیس جمهور قدرت تصمیمی‌گیری و ایفای نقش ندارد.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی در مناظره‌های انتخاباتی عنوان می‌کرد که هر کس کاندید ریاست جمهوری است باید قانون اساسی را بخواند تا از جایگاه، اختیارات و مسئولیت‌های رئیس جمهور آگاهی پیدا کند و بداند که جایگاه ریاست جمهور جایگاه رهبری نیست و اختیارات و مسئولیت‌های او بر اساس قانون مشخص شده است.
وی خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نشان داد که انسان می‌تواند در قامت یک رئیس جمهور در کشور خدمت کند و هرگز شائبه نداشتن اختیارات نداشته باشد بلکه شبانه روز پا به رکاب در خط رهبری حرکت کند.
آیت الله محامی تصریح کرد: دوگانه دوم دوگانه انقلاب و سیاست بود به گونه‌ای که خیلی‌ها در این سال‌ها تبلیغ می‌کردند که دوران انقلاب سپری شده و اگر بخواهیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم نمی‌توانیم به مبانی انقلاب پایبند باشیم و باید از مبانی خود کوتاه بیاییم تا بتوانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم و مسیر پیشرفت کشور را پیش ببریم و با کدخدا ببندیم اما شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در همین دوران کوتاه ریاست جمهوری خود نشان داد که می‌توان بدون تنزل از مبانی انقلاب در مجامع بین‌المللی حضور داشته باشیم و با کشورهای مختلف ارتباط برقرار کنیم و مسیر آبادانی و پیشرفت کشور را با قوت و قدرت پیش ببریم و منتظر کدخدا نباشیم.
وی ادامه داد: دوگانه سوم میدان و دیپلماسی است و گاهی شنیده می‌شد که فرمانده میدان با دیپلماسی متفاوت است و چون کار در اختیار فرمانده میدان است ما نمی‌توانیم در دیپلماسی موفق باشیم و شهید آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبدالهیان نشان دادند که این دوگانه واقعیت ندارد و میدان و دیپلماسی می‌تواند پا به پای هم پیش برود و هر دو به یکدیگر کمک کند به گونه‌ای که هم در عرصه دیپلماسی به طور محکم وارد شد و از حقوق مظلومان دفاع کرد و هم اقتدار میدان و موشک و پهپادها پشتوانه این دیپلماسی باشد و از موضع عزت و اقتدار سر میز مذاکره حاضر شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دوگانه دیگر دیانت و سیاست است به گونه‌ای که مطرح می‌شد اگر می‌خواهی انسان متدین و پاکی باشی باید سیاست دنیا را رها کنی و اگر اهل سیاست هستی طبعأ نخواهی توانست به دیانت خود ملتزم باشی.اما شهید آیت‌الله رئیسی در مقام عمل نشان داد که می‌توان هم امام رضایی، هم در خط ولایت و هم مرد سیاست بود.

وی گفت: دوگانه پنجم اخلاق و مردمی بودن با قدرت و ریاست است چرا که گاهی ممکن است بیان شود اگر بخواهی به اخلاق ملتزم باشی نمی‌توانی یک رئیس جمهور مقتدر باشی و اگر می‌خواهی خاکی و مردمی باشی دیگر نمی‌توانی پشت میز ریاست جمهوری با قوت و اقتدار دستور بدهی و از دیگران کار بخواهی اما شهید رئیسی نشان داد این دوگانه هم واقعیت ندارد و انسان می‌تواند رئیس جمهور باشد و در نقطه صفر مرزی سیستان یا در سیلاب بلوچستان و سایر عرصه‌های مورد نیاز مردم حضور پیدا کرد و از این حضور در میان مردم لذت برد.
آیت الله محامی بیان کرد: ما یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی را از دست دادیم و شاهد آن رضایت و تعبیرهای بلندی است که رهبر معظم انقلاب در خصوص ایشان داشتند و با وجود این اتفاق هرگز دل نگران نیستیم و دغدغه نداریم چرا که انقلاب ما به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های مخلصانه و نیز به برکت رهبری داهیانه امامین انقلاب و نیز لطف و عنایت خداوند متعال پیش رفته و ما به ادامه لطف الهی امیدوار هستیم و ان‌شاءالله رحمت الهی به گونه‌ای باشد که خلأ ایحاد شده جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: یک نمونه آن حضور خودجوش و شرکت میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر و مراسمات عزاداری ایشان در شهرهای مختلف کشور است که برای تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب است و پیام آن این است که تا پای جان برای ولایت سربازی می‌کنیم.
آیت‌الله محامی افزود: خیلی از افرادی که در این مراسمات حضور پیدا می‌کنند حتی به ایشان رأی نداده‌اند و مخالف ایشان بوده‌اند اما خداوند دل‌های همه را آگاه و به مسیر انقلاب دعوت می‌کند و این تبدیل به یک رفراندم می‌شود و مردم نشان می‌دهند که پای کار انقلاب هستند.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار