احداث هزار و ۱۰۰ مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در دو سال گذشته هزار و ۱۰۰ مسکن برای جامعه هدف این نهاد در استان احداث شد.

جاسم محمدی فارسانی با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی و فقرزدایی از مهمترین برنامه‌های رئیس جمهور شهید در استان بود، اظهار داشت: در دولت سیزدهم به تامین مسکن و خودکفا شدن جامعه هدف این نهاد توجه ویژه شد.

وی بر تداوم روند خدمت بدون منت به قشر محرومان و مستضعفان جامعه افزود: شعار رئیس جمهور شهید در زمان خدمت و توجه به محرومان بود و ایشان به سید محرومان لقب گرفته بود.

محمدی اضافه کرد: برای رفع مشکلات مردم، محرومان و جامعه هدف نهاد‌های حمایتی اقدام‌های بزرگی از جمله ساخت مسکن، اشتغالزایی، پرداخت کمک معیشتی اجرا شد.

به گفته وی، در این مدت توجه به بحث مسکن جامعه هدف مورد تاکید ویژه رییس‌جمهور بود و در ۲ سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ مسکن برای جامعه هدف این نهاد در استان احداث شد.

محمدی تصریح کرد: ارائه خدمت مسکن به نیازمندان از رویکرد‌های مهم و اساسی این نهاد حمایتی در راستای توانمندسازی مددجویان در دولت سیزدهم است و برای تامین مسکن مددجویان بسته حمایتی شامل کمک بلاعوض و دریافت تسهیلات از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های طرف قرارداد بنیاد مسکن پرداخت شد.

به گفته وی، از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از هشت‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با هزینه‌ای بیش از یک‌هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال در استان برای مددجویان زیرپوشش احداث شده که بیشترین آمار مسکن‌های احداث شده در دولت سیزدهم است.

محمدی بیان داشت: برای تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان نیز اعتبارات خاصی در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: در دور نخست سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری و حضور در روستای دور افتاده لبد نیز با احداث ۳۲ واحد مسکن برای مددجویان موافقت شد و در کمتر از سه ماه این واحد‌های مسکونی احداث و تکمیل شدند.

محمدی با اشاره به اینکه این واحد‌های مسکونی در پی نامه "بی‌بی‌گل" یکی از مددجویان زیرپوشش این نهاد به رئیس‌جمهور و دستور جدی آیت الله رئیسی برای احداث مسکن مددجواین احداث شد، گفت: باتوجه به دور افتاده بودن این منطقه حمل مصالح به این منطقه دور افتاده هزینه زیادی داشت که با همکاری سایر دستگاه‌ها حمل مصالح به این منطقه انجام و منازل مسکونی احداث شد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف این نهاد با ایجاد اشتغال یکی دیگر از سیاست‌های و دستاورد‌های رئیس‌جمهور شهید بود، گفت: پارسال جشن خودکفایی بیش از چهار هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد در استان بعد از جریان کرونا برگزار شد.

محمدی تصریح کرد: پارسال چهار هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم با اعتباری بیش از سه هزار و ۷۳۰میلیارد ریال برای جامعه هدف در بخش مشاغل خانگی و خرد ایجاد شد.

وی افزود: خروج سالانه ۱۰ درصد از جمعیت هدف این نهاد حمایتی از سیاست‌های مهم است که با اجرای طرح‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال، تامین مسکن، ارائه آموزش شغلی و تحصیل به مرحله توانمندی و خودکفایی خواهند رسید.

محمدی اضافه کرد: با تاکید رئیس‌جمهور شهید به نهاد‌های حمایتی در راستای رفع فقر و محرومیت و حمایت از محرومان پشت نوبتی‌های دریافت مستمری این نهاد حمایتی به صفر رسید.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون سهمیه جذب ۵۰۰ خانواده جدید در استان وجود دارد، اما خوشبختانه جامعه هدفی که شرایط برای دریافت مستمری از جمله اینکه در دهک اول تا سوم قرار داشته باشد و زیرپوشش بیمه نباشد در استان شناسایی نشده است که زیرپوشش قرار گیرد.

محمدی به افزایش حمایت این نهاد حمایتی از خانواده زندانیان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در سه زندان استان مددکاران کمیته امداد فعالیت دارند و پس از شناسایی زندانیان و وضعیت مالی آنها، خانواده‌های نیازمند زندانی به این نهاد معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۴۲ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۰۲ هزار نفر در استان زیرپوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که بیش از ۴۵ درصد این خانوار‌ها زنان سرپرست خانوار هستند.

گفتنی است؛ بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رییس‌جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار