کارشناس مسائل سیاست خارجی:

شهید امیرعبداللهیان یک جبهه گسترده علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کرد

هانی‌زاده گفت: تلاش‌های شهید امیر عبداللهیان در طول ۸ ماهی که از جنگ غزه میگذرد به شکل گیری یک جبهه گسترده اسلامی علیه رژیم صهیوینستی منجر شد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ابعاد شخصیتی  شهید امیرعبداللهیان بیان کرد: شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه شهید ایران یکی از ممتاز‌ترین وزرای خارجه در طول چند دهه گذشته به شمار میرود؛ تمام رزمندگان محور مقاومت نیز اعتقاد داشتند که ایشان قبل از هرچیز وزیر محور مقاومت است.

وی ادامه داد: ایشان پیوسته در وزارت خارجه در مسئولیت‌های مختلف خدمات بسیاری زیادی در ارتقای جایگاه سیاسی و بین المللی ایران به خرج دادند؛ همچنین در حوزه کشور‌های جهان عرب و کشور‌های آفریقایی نیز از تخصص بسیار بالایی برخوردار بودند، زیرا ایشان از کارشناسی تا مدیر کلی و سپس معاون امور عربی و آفریقایی وزارت خارجه تمام تلاش خود را انجام داد تا جایگاه ایران را در تراز بالایی در سطح منطقه و جهان ارتقا دهد. از همین رو نیز شهید حسین امیرعبداللهیان یکی از موفق ترن وزارت خارجه در ایجاد همگرایی منطقه‌ای به ویژه حل مشکلات بین ایران و برخی از کشور‌های منطقه به کار گرفته شد و حاصل تلاش دستگاه دیپلماسی در طول سه سال وزارت امیر عبداللهیان این است که روابط ایران و کشور‌های عرب منطقه به سطح قابل توجه‌ای رسیده و همین تلاش‌ها نیز به برقراری رابطه بی تهران و ریاض بعد از ۷ سال قطع رابطه  منجر شده است. میتوان گفت که دکتر امیرعبداللهیان با هوشمندی و دیپلماسی میدانی توانست خدمات شایانی به جمهوری اسلامی و ارتقای جایگاه آن انجام دهد.

هانی زاده افزود: اولویت کار دیپلماسی شهید امیرعبدالهیان نگاه به کشور‌های منطقه به ویژه کشور‌های اسلامی  بوده است. در گذشته تمام توجه دستگاه دیپلماسی گسترش رابطه با غرب بود، اما این شهید تلاش این بود که با کشور‌های اسلامی رابطه کاملا تعریف شده برقرار کند و در این زمینه هم توفیقات بسیاری به دست آمد. تلاش‌های ایشان در طول ۸ ماهی که از جنگ غزه میگذرد به شکل گیری یک جبهه گسترده اسلامی علیه رژیم صهیوینستی منجر شد. ضمن اینکه در تحکیم محور مقاومت و افزایش قدرت مقاومت و انزوای رژیم صهیونیستی کاملا تلاش شهید امیر عبداللهیان پررنگ بود و توانست با سفر‌هایی که به کشور‌های عرب منطقه داشت مانع عادی سازی روابط این کشور‌ها با  رژیم صهیونیستی شود و این صرفا بخشی از تلاش‌های شهید امیرعبداللهیان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
هزاران افسوس برای رفتنت چون یار مظلومان بودی دست مارا بگیر چون دست گیر بودی هزاران آفرین بر مادرت چون پسریمانند شما داشته دراخرت دلم خیلی سوخت بقای عمر پسرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
حيف كه رفت
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه حاجیوند خسروی
۱۳:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
من فداش بشم فدای همشون حیف واقعا دیگه نیستن
آخرین اخبار