مدیر آتش نشانی ایلام:

عدم رعایت نکات ایمنی در راه‌اندازی کولر‌های آبی موجب بروز حوادث ناگوار می‌شود

مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: راه‌اندازی وسایل سرمایشی از جمله کولر‌های آبی به علت رعایت نشدن نکات ایمنی در هنگام نصب، سرویس، تعمیر و راه‌اندازی غیر اصولی باعث بروز حوادثی نظیر برق گرفتگی می‌شود.

نصرت‌اله لطفی مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام اظهار کرد: رعایت نکردن نکات ایمنی در هنگام نصب، سرویس، تعمیر و راه‌اندازی غیر اصولی کولر‌های آبی موجب حوادثی همچون برق گرفتگی و حتی مرگ افراد می‌شود.

وی برق گرفتگی را شایع‌ترین خطر در زمان راه‌اندازی کولر‌های آبی برشمرد و افزود: به دلیل اتصال مستقیم کولر‌های آبی به برق، احتمال برق گرفتگی افراد هم افزایش می‌یابد که این موضوع، رعایت نکات ایمنی در زمان راه‌اندازی این نوع کولر‌ها را دو چندان می‌کند.

لطفی ادامه داد: هنگام سرویس کولر‌ها نکات ایمنی از جمله قطع برق باید رعایت شود، اما در بسیاری از موارد افراد بدون قطع کردن برق اقدام به راه‌اندازی کولر‌های آبی می‌کنند و برخی از این افراد دچار برق گرفتگی می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر شهروندان تخصصی در زمینه راه‌اندازی کولر‌ها ندارند، حتماً باید در این زمینه از افراد متخصص کمک بگیرند تا از بروز حوادث در این زمینه جلوگیری شود.

مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام بیان کرد: به علت وجود آب، این نوع کولرها، احتمال برق گرفتگی افراد بالا می‌رود بنابراین برای راه‌اندازی ایمن کولر‌های آبی بهتر اینکه از تعمیرکاران مجاز کمک گرفته شود و همچنین دارندگان این وسایل گرمایشی هنگام راه‌اندازی و سرویس آن از قطع کامل برق کولر اطمینان حاصل کنند.

وی تجهیز ساختمان‌ها به سیستم "ارت" مناسب و نصب کلید محافظ بعد از سیستم برق را از دیگر موارد ایمنی در هنگام نصب کولر‌های آبی برشمرد و گفت: شهروندان باید مراقب باشند هنگام سرویس سالانه کولر، آب روی سیستم برق موتور و پمپ ریخته نشود، زیرا خطر ایجاد اتصالی، برق گرفتگی و حریق کولر وجود دارد.

لطفی نصب سایبان را از جمله اقدامات موثر در افزایش راندمان کولر‌های آبی عنوان و خاطرنشان کرد: با نصب سایبان روی کولر‌های آبی ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، جریان باد کولر نیز خنک‌تر می‌شود.

به گفته وی شهروندان در صورت بروز هر گونه حادثه با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیرند.

برچسب ها: حادثه ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.