قم رتبه برتر کشور در توانمندسازی صنایع کوچک را به خود اختصاص داد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: این شرکت در استان توانست رتبه نخست کشوری را در زمینه تحقق شاخص‌های عملیاتی، ارتقاء و توانمندسازی صنایع کوچک و متوسط به خود اختصاص دهد.

وحید آشتیانی ، ضمن تسلیت شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد گفت: دولت سیزدهم از ابتدای امر درصدد برآمد تا مشکلات کشور را با اتکا به نیروی مردمی و بر اساس رهنمود‌ها و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب احصا و برای حل آنها راهکار‌های عملیاتی ارائه کند که در همین رابطه امروز شاهد فعالیت‌های گسترده زیرساختی در بخش‌های مختلف تولیدی از جمله صنعت استان قم هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم عنوان کرد: بر این اساس و با اقدام‌های گسترده و زیربنایی صورت گرفته در معاونت صنایع کوچک و متوسط، این شرکت توانست رتبه برتر را در زمینه تحقق شاخص‌های عملیاتی، ارتقا و توانمندیسازی صنایع کوچک و متوسط را به خود اختصاص دهد.

آشتیانی افزود: مجموعه‌ی این اقدامات که مجموع آنها به ۲۴ خدمت در حوزه حمایت و توانمندسازی صنایع کوچک می‌رسد، موجب شده‌است استان قم رتبه نخست را در بین ۳۱ استان به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با بیان اینکه این موفقیت در چارچوب بخشی از خدمات دولت در سطح استان به دست آمده‌است گفت: این فعالیت‌ها تا برگزاری انتخابات و همچنین استقرار دولت جدید و پس از آن، ادامه می‌یابد.

گفتنی است ۹۸ درصد صنایع این استان کوچک و متوسط هستند و نیاز است تا هرگونه برنامه‌ریزی در حوزه فعالیت‌های صنعتی در قم با درنظر گرفتن این مساله باشد.

صنعت قم طی سال‌های اخیر با رشد خوبی مواجه بوده‌است و اکنون انواع مختلف محصولات در واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود که بسیاری از آنها هم صادراتی است و ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه دارد.

گسترش فعالیت‌های تولیدی در بخش صنعت استان موجب شده که در حال حاضر بسیاری از واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قم برای انجام کار‌های مورد نظر خود به نیروی انسانی جدید نیاز داشته باشند و به همین دلیل ظرفیت‌های فراوان برای اشتغالزایی در این بخش به‌وجود آمده‌است.

یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار با ایجاد اشتغال برای ۴۱ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قم به تولید محصولات مورد نیاز مردم مشغول هستند.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده‌است.

میزان تعهد ایجاد اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال ۱۴۰۲، اشتغالزایی برای پنج هزار نفر بود که در جریان آخرین پایش صورت گرفته، مشخص شد بیش از این تعداد یعنی پنج‌هزار و ۱۷۱ مورد اشتغال در بخش‌های یاد شده ایجاد شده‌است.

بخش صنعت در استان قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحد‌های تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم خانگی استان قابل مشاهده‌است.

مسئولان قم تاکید دارند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکرد‌های مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحد‌های تولیدی مطرح است که به‌همین منظور موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحد‌های تولیدی فعال استان توسط دستگاه‌های متولی با جدیت دنبال می‌شود.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار