در نخستین جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده عنوان شد؛

تولد چهل کودک در آستانه سقط در قم

به گفته مسئول مرکز مردمی طرح نفس، اجرای این طرح در سال ۱۴۰۲ منجر به تولد ۴۰ نوزاد در آستانه سقط در استان قم شده است.

دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در  نخستین جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد:شاخص مرگ و میر مادران باردار از ۵۵ مورد در سال ۹۹ به ۱ مورد در سال ۱۴۰۲ رسید.

وی افزود:شاخص سزارین برای تولد فرزند اول هم از ۸۴ درصد در سال‌های اخیر به ۳۷ درصد رسیده است که این امر حاصل تلاش‌های زیاد در این حوزه به ویژه در مرکز نفس استان بوده است.

 زهره صادقی مسئول مرکز مردمی نفس هم در این جلسه گفت: اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سقط)  در سال ۱۴۰۲ منجر به تولد ۴۰ نوزاد در آستانه سقط شد.

منوچهر تیموری مدیر کل ثبت احوال استان هم با اشاره به ثبت ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه تولد در سال ۱۴۰۲ گفت: این آمار نسبت به سال ۱۴۰۱، ۸۶ مورد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان از پرداخت ۱۱ هزار و ۱۵۹ فقره وام ازدواج و ۱۴ هزار و ۱۴۶ فقره وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ خبر داد. 

سید رسول میرخلف با بیان اینکه تا پایان سال قبل هزار و ۱۰۹ وام ازدواج و ۲ هزار و ۵۷۲ فقره وام فرزند آوری در نوبت بوده‌اند گفت: در این بخش تنها ۱۷ بانک مشارکت داشته‌اند.

عباس ذاکریان فرماندار قم هم در این جلسه با اشاره به آسیب‌های سقط جنین، بر لزوم رصد مراکز سقط جنین غیرقانونی و مجازات‌های برابر قانون تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار