رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

حمایت از خانواده‌های زندانیان سبب جلوگیری از وقوع آسیب‌های دیگر می‌شود

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: خانواده زندانیان دخالتی در ایجاد و انجام جرم ندارند و از طرفی هم جزو اولین افرادی هستند که از این مورد ضربه می‌خورند و حمایت از آنان از بروز آسیب‌های دیگر به خانواده جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام والمسمین حسین کثیرلو در آیین گرامیداشت روز ملی حمایت از زندانیان در محل سالن جلسات اداره آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: تحقیقات نشان داده است که زمانی که کسی جرمی را مرتکب می‌شود خانواده زندانی دخالتی در ایجاد و انجام جرم ندارد و از طرفی هم جزو اولین افرادی هستند که از این مورد ضربه می‌خورند بنابراین نیازمند حمایت هستند و این امر فقط شامل حمایت‌های مادی نمی‌شود.

 او افزود: کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند از جمله خیرین باید بدانند که چه بار بزرگی را از روی دوش این خانواده‌ها بر می‌دارند چرا که آسیب‌های زیادی خانواده زندانیان را از جمله طلاق، ترک تحصیل و روی‌آوری به شغل‌های کاذب مثل تکدی‌گری تهدید می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: بهترین‌صدقه، صدقه جاریه است و افراد با اهدای خیرات خود به خانواده زندانی و نیازمند، نوعی صدقه جاریه محسوب می‌شود و خداوند را شاکریم که این به یک فرهنگ در استان تبدیل شده است که افراد خیرات خود را به بهترین محل احسان می‌کنند.

کثیرلو با اشاره به تشییع پیکر شهدای خدمت در سراسر کشور عنوان کرد: مردم ایران در تشییع پیکر‌های شهدا سنگ‌تمام گذاشتند و از خدمتگزاران خودشان به نحو احسن تقدیر و تشکر کردند و به تبع آن نقشه‌های دشمنان به خودشان برگردانده شد همچنین تمام برنامه‌ریزی‌هایی که دستگاه قضایی استان اردبیل برای اقدامات خود انجام داده به صورت جدی ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.