قابلیت جدید یوتوب موزیک؛ حالا با زمزمه‌کردن به‌دنبال آهنگ‌ها بگردید

با قابلیت Hum to Search می‌توانید آهنگ مورد نظر خود را تنها با سوت‌زدن یا زمزمه‌کردن ملودی آن پیدا کنید.

اپلیکیشن اندرویدی یوتوب موزیک قابلیت جدید Hum to Search را دریافت کرده که کارکرد آن تقریباً همانند Shazam است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا با سوت‌زدن، زمزمه‌کردن ملودی یک ترانه و یا پخش‌کردن یک آهنگ، نام آن را پیدا کنید.
براساس گزارش ورج، اکنون در یوتوب موزیک می‌توانید روی نماد شکل موج در کنار میکروفون (در گوشه سمت راست بالا) کلیک کنید تا با زمزمه‌کردن یک آهنگ، نام آن را پیدا کنید. همچنین این قابلیت می‌تواند آهنگ درحال‌پخش را به سرعت پیدا کند که می‌تواند رقیبی جدی برای Shazam باشد.

قابلیت جدید یوتوب موزیک برای پیداکردن آهنگ
قابلیت Hum to Search یوتوب موزیک عملکرد خوبی دارد و اگر آهنگی که زمزمه می‌کنید چندان قدیمی یا گم‌نام نباشد، به‌سرعت می‌تواند آن را حدس بزند. همچنین این برنامه پس از یافتن آهنگ، اطلاعات کامل آن مانند نام خواننده، نام آلبوم، سال انتشار و سایر موارد را برای شما فراهم می‌کند.
یوتوب موزیک این قابلیت را از یک ماه قبل برای برخی کاربران اندرویدی به‌صورت بتا فراهم کرده بود، اما اکنون در نسخه ۷.۰۲ YouTube Music اندروید، این ویژگی را به‌صورت یک آپدیت سمت سرور عرضه کرده است. البته اپ گوگل پلی موزیک پیش ازاین چنین قابلیتی را ارائه داده بود و با اپ اصلی گوگل نیز می‌شد به چنین امکانی دست یافت. همچنین هنوز خبری از انتشار این قابلیت روی نسخه iOS نیست.

قابلیت زمزمه‌کردن آهنگ برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ در جستجوی گوگل معرفی شد که خود برپایه قابلیت Now Playing Pixel است. سپس این قابلیت راه خود را به یوتوب نیز باز کرد. این قابلیت جذاب از هوش مصنوعی برای تطبیق صدای درحال‌پخش با موسیقی اصلی استفاده می‌کند.

به‌طور کلی گوگل قصد دارد کاربران را به سمت یوتوب موزیک سوق دهد، پیش‌ازاین گوگل اعلام کرده بود که اپلیکیشن گوگل پادکست را متوقف خواهد کرد و کاربران برای شنیدن پادکست‌ها باید به یوتوب موزیک مراجعه کنند.

منبع:دیجیاتو

برچسب ها: اندروید ، موزیک ، یوتوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.