کاهش قیمت خرید تضمینی گندم در صورت سن زدگی زیاد

در صورتی که سن زدگی گندم بیش از دو درصد باشد، محصول با کسر قیمت تضمینی مواجه خواهد بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با اشاره به ضرورت مبارزه جدی کشاورزان با آفت سن غلات برای پیشگیری از خسارت به محصول گندم و جو گفت: در صورت عدم مبارزه به موقع با پوره سن غلات خسارت وارده به محصول بیش از دو درصد در بعضی از مزارع، دور از انتظار نخواهد بود که باعث ضرر و زیان کشاورزان خواهد شد.

قدمی با توجه به اینکه دستوالعمل خرید گندم در سال جاری درصد کاهش قیمت براساس سن زذدگی را حدود ۱۰ برابر سال گذشته پیش بینی می‌کنیم، افزود: پارسال به ازای هر درصد سن زدگی ۲۵ تومان کاهش قیمت در هرکیلوگرم گندم بود، اما امسال ۲۵۰ تومان کاهش قیمت البته بین ۲ تا ۴ درصد را خواهیم داشت.

او گفت: چنانچه کشاورزی یک تن گندم چهار درصد سن زدگی را تحویل مرکز خرید دهد ۵۰۰ هزار تومان در تن کاهش قیمت خواهد داشت و اگر این محموله ۱۰ درصد سن زده باشد به ازای یک تن، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را خواهیم داشت.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان مرکزی با توجه به پیش بینی هواشناسی و افزایش شدت گرما در روز‌های آینده و مراحل پورگی سن در مزارع افزود: گندمکاران برای جلوگیری از خسارت به محصول یک هفته تا ۱۰ روزآینده بهترین زمان مبارزه با پوره سن است.

قدمی گفت: با توجه به اقلیم مختلف استان عملیات مبارزه در دشت مرکزی ساوه، زرندیه، محلات و دلیجان رو به اتمام است و برای سایر شهرستان‌ها هم بین یک هفته تا ۱۰ روز آینده بهترین زمان مبارزه با پوره سن است.

برچسب ها: گندم ، خرید ، تضمینی ، سن زدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.