آغاز نخستین گفتاورد ملی نخبگان

نخستین گفتاورد ملی نخبگان با رویکرد مشارکت نخبگان در تصمیم‌سازی آغاز شد.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در مراسم افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان گفت: طرح‌ریزی گفتاورد ملی نخبگان از ۲۲ اردیبهشت شروع شد که با انتخابات زودهنگام تغییراتی انجام شد به طوری که ایده‌ها و طرح‌های انتخابی با کاندیدا‌های ریاست جمهوری مطرح و در این زمینه گفتگو می‌شود.

کیخا افزود: شهر اراک شهر صنعتی است که در حوزه منابع طبیعی دو رویکرد مطرح است به طوریکه یک رویکرد این است که منابع طبیعی کشور در اختیار بنگاه‌های بزرگ قرار گیرد و مردم به عنوان سهامدار سهیم شوند.

او با بیان اینکه رویکرد دیگر سپردن بهره‌برداری از منابع طبیعی به مردم است که باید فناوری مقیاس‌پذیر شود، گفت: مشارکت نخبگان در تصمیم‌سازی و پاسخ به موضوعات مطرح در کشور از جمله تثبیت ارز، نقدینگی و سایر موارد مورد توجه است و باید نخبگان در این زمینه‌ها مشارکت کنند.

استاندار مرکزی هم با اشاره به شهادت شهید رئیسی گفت: تحول قوه قضائیه و سند تحول دولت مردمی از یادگاران ایشان است و امیدواریم دولت بعد پایبند به سند تحول دولت مردمی باشد و این مهم را به سرمنزل مقصود برساند.

مخلص‌الائمه افزود: سند تحول مردمی یک‌هزار و ۲۳ اقدام اجرایی را معرفی کرد که بخش زیادی از آن پیش رفته و بخش‌هایی نیز باید در افق‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت اجرایی و به مرحله نهایی و پیاده‌سازی برسد.

او با بیان اینکه افزون بر ۱۰۰ سند راهبردی در کشور وجود دارد، گفت: تحول‌گرایی باید همراه با رویکرد جهادی باشد، وگرنه به تنهایی خروجی آن اسناد انتزاعی و راهبردی می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان هم گفت: افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان در پهنه فلات استان‌های مرکزی، اصفهان، قم و چهارمحال و بختیاری است و هدف این رویداد حکمرانی دانش‌بنیان است.

طهماسبی با بیان اینکه رویداد ایده‌ها را در قالب رقابت دریافت می‌کند، گفت: تا ۲۸ خرداد ماه فرصت ثبت نام است و رویداد شامل ۵ حوزه از جمله مالی و ارزی، منابع طبیعی، امنیت غذایی، حکمرانی هوشمند و نظام بیمه و سلامت است.

رئیس دانشگاه اراک هم با بیان اینکه پیشرفت کشور نیازمند نخبگی است، گفت: مسئولیت نخبه از بین بردن ناامیدی و امیدوارکردن جوانان مملکت است که قطعا مشکلات برطرف می‌شوند.

او با بیان توجه به ایجاد تفکر ایرانی گفت: انقلاب مملو از مولفه‌های امیدآفرینی است و باید از ظرفیت بااستعداد نسل جدید استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.