مصر: اسرائیل از گذرگاه‌های مرزی برای تشدید محاصره و گرسنگی در غزه استفاده می‌کند

وزیر امور خارجه مصر در دیدار با بورل نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح هشدار داد.

«سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر امروز یکشنبه با بیان اینکه ما روی نقش مهم اتحادیه اروپا در توقف بحران انسانی در غزه حساب می‌کنیم، بر لزوم پایبندی رژیم صهیونیستی به تعهدات قانونی خود تاکید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر، شکری در دیدار با «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل مجددا نسبت به خطرات عملیات نظامی اسرائیل در شهر رفح فلسطین و پیامد‌های فاجعه‌بار آن بر بیش از ۱.۴ میلیون فلسطینی و تاثیرات امنیتی این اقدام بر صلح و ثبات منطقه هشدار داد و خواستار پایبندی اسرائیل به تعهدات خود به عنوان رژیمی مبتنی بر اشغالگری و نیز برچیدن همه موانع پیش روی ورود کمک‌های انسانی، بازگشایی تمام گذرگاه‌های زمینی موجود میان اراضی اشغالی و غزه و تامین امنیت تیم‌های امدادرسان بین‌المللی برای تحویل و توزیع کمک‌ها در غزه شد.
رئیس دستگاه دیپلماسی مصر بر مخالفت قاهره با اقدام رژیم صهیونیستی در استفاده از تداوم کنترل بر تمامی گذرگاه‌ها در نوار غزه به عنوان ابزاری برای تشدید محاصره و گرسنگی دادن به مردم فلسطین در غزه و ایجاد وضعیتی خالی از سکنه در این باریکه تاکید کرد.

 شکری همچنین بر مخالفت قاطع مصر با هرگونه تلاشی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به خارج از اراضی خود و نیز نابودی آرمان فلسطین تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف در این دیدار درباره دیدگاه عربی و مسیر‌های همکاری با اتحادیه اروپا برای حل ریشه‌ای بحران فلسطین از طریق پیشبرد روند سیاسی برای حمایت از راهکار دو کشوری رایزنی کردند.

شکری و بورل همچنین بر لزوم ایجاد چشم‌اندازی سیاسی برای اجرایی‌سازی قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه و حمایت از برپایی کشور مستقل فلسطین تاکید کردند.

رژیم صهیونیستی در ششم مه جاری مدعی شد برای نابود کردن ۴ گردان باقی مانده حماس در رفح، عملیات نظامی «محدودی» در این شهر آغاز کرده است و در ادامه در هفتم مه خبر داد که کنترل بخش فلسطینی این گذرگاه را به دست گرفته است که در نتیجه آن ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه مسدود شد.

رژیم صهیونیستی با تهاجم به شهر رفح موجب آوارگی چند باره صد‌ها هزار فلسطینی از این شهر شده که پیش از این عملیات نزدیک به ۱.۵ میلیون فلسطینی از جمله ۱.۴ میلیون آواره در آن سکونت داشتند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۲۲:۲۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : خب خاک برسر مصر و اردن بکنن خدا لعنتشان کند که جفت صهیونیستها هستند می توانند دمار از روزگار صهیونیستها با کمک مقاومت‌های اسلامی دربیاورند و نشستند چرت پرت پراکنی می کنند نقششان شده خبرگذاری بجای اینکه عملیات‌های اجرایی قدرتمندانه انجام دهند که مومنین مسلمین فلسطین را از فقر فلاکت زدگی جنگ زدگی گرسنگی نجاتشان دهند فقط دار گذارش خبری منتشر می کنه خب این گذارشات رو همه جهان اسلام می دانند باید با مقاومت‌های اسلامی هماهنگ شوید از هر لحاظ و صهیونیستها را پاکسازیشان کنید و غذا دارو آب و سوخت و دیگر احتیاجاتشان را باید سریعاً به مردم غزه و رفح برسانید و یا موقتا پشت مرز فلسطین جایشان دهید و بهشان رسیدگی کنید تا پیروزی و فتح بزرگ نهایی در فلسطین اشغالی صورت پذیرد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار