استاندار تهران با هشدار نسبت به سهم بالای موتورسیکلت‌های فرسوده در بحران آلودگی هوا و تصادفات مرگبار، از آغاز اجرای پایلوت طرح استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در شهر تهران خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ـ محمدصادق معتمدیان در جلسه بررسی طرح پایلوت استفاده از موتورسیکلت‌های برقی که با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: میزان آلایندگی یک دستگاه موتورسیکلت فرسوده معادل چهار خودرو سواری است و این وسیله نقلیه به یکی از عوامل اصلی آلودگی متحرک در استان تهران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی و امنیتی ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها نیز چشمگیر است، ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در استان تهران، مربوط به حوادث مرتبط با موتورسیکلت‌هاست که این آمار زنگ خطر جدی برای ایمنی شهری محسوب می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به عزم جدی استانداری تهران برای رفع این معضل تأکید کرد: با همکاری وزارت خانه ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، اجرای پایلوت استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است تا از حجم آلودگی، تصادفات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از موتورسیکلت‌های فرسوده کاسته شود.

 مقام عالی دولت در استان تهران عنوان کرد: موضوع موتورسیکلت‌های فرسوده یک اولویت فوری در مدیریت استان تهران است و بدون اقدام جدی در این زمینه، نمی‌توان انتظار کاهش محسوس در شاخص‌های آلودگی و ایمنی شهری داشت.

منبع: روابط عمومی استانداری تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۳۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۴
در حیرت از عقل و درک مسعولین کشور هستم وقتی روزی چند ساعت برق در روز قط میشه موتور برقی رو کجای دل ملت تصمیم گرفتن بزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۴
خوب هست نه با این قیمت ها وکیفیت بهتر وبه شرطی که پشتوانه تعمیرات خصوص باطری قوی باشد .هزینه های نادیده تصادفات والودگی ها اگر به این موضوع سوق داده شود کار امد هست .
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۰۴:۴۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۴
باتری بشدت گران شتاب بسیار کم در سربالاییها هم کشش ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۴
یک ضرب المثلی است که گفتن سیر از گشنه خبر نداره سواره از پیاده .هیچکدام از این حضرات به دلیل تمکن مالی که دارند متوجه نیستند قیمت یک موتور برقی که توانایی انجام کار همانند موتورهای 125را داشته باشد به چه میزان است البته برای این مدیران سرمایه دار قیمت این موتورها شبیه جوک میماند ولی تا به حال آن موتور سواری گه ده سال پیش یک موتور طرح هندا را به قیمت سه میلیون تومان برای کار خریده آنهم قسطی و حالا یک موتور برقی که کارایی آن موتور را داشته باشد و قیمتی بالای ششصد میلیون را دارد را جای خوتان گذاشته اید که بدانید از کجا باید پول خرید این موتور را تامین کند حتی اگر این مبلغ را وام هم بدهید با این بهره بانکی اقساط را باید چگونه پرداخت کند .برای شما مدیران متمول خیلی سخت است که بتوانید از دید اقشار ضعیف جامعه زندگی را ببینید .البته حق هم دارید زمانیکه در مسافرت های خارج از ایران از قطب جنوب تا قطب شمال هستید تکنولوژی های غربی را میبینید و هوس میکنید ولی ایکاش صیفیجات رو هم می دیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۴
چه عجب !
ظاهرا مسئولین از خواب بیدار شدند !
باید حد اقل ۱۰ سال قبل تمام موتور سیکلت برقی میشد و تولید موتورهای بنزینی باید ۱۰ سال قبل متوقف میشد.
حتما مافیا ی موتور مقصر بوده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۴
موتور برفی در تهران جواب نمیده
آخرین اخبار