محتوای آثار خوشنویسی برای مخاطب مردمی اولویت اول و نوع خط و خوانا بودن آن اولویت مهم دیگری است که خوشنویسان باید بدان توجه داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مدرس دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی و استاد انجمن خوشنویسان ایران گفت: محتوای آثار خوشنویسی برای مخاطب مردمی اولویت اول و نوع خط و خوانا بودن آن اولویت مهم دیگری است که خوشنویسان باید بدان توجه داشته باشند.

علیرضا بخشی، هنرمند خوشنویسی و کتابت قرآن با بیان اینکه کلیات کار برگزاری جشنواره خوشنویسی خوشنویسی رضوی بسیار پسندیده است، اما با توجه به تغییر مدیریت‌ها و سلیقه متفاوت آنها در نحوه اجرا نقد‌هایی وارد است، اظهار داشت: اجرای آهنین رویدادی با سبک و سیاق هر یک از مدیران در جریان آینده آن نقش تعیین کننده داشته است.

وی افزود: حرفه‌ای بودن چیدمان ارائه فراخوان تا دریافت با صحت و سقم آثار هنرمندان به دبیرخانه و رسیدن به بحث داوری امری مهم و شایان توجه است.

این استاد هنرمند خوشنویسی و کتابت قرآن با بیان اینکه انتخاب داوران و نوع داوری آثار از نگاه شرکت‌کنندگان جشنواره‌ها بسیار مهم و تعیین کننده است، گفت: شرکت‌کنندگان و هنرجویان گا‌ها انتقاداتی به روند داوری جشنواره‌های رضوی دارند که درصدی از آن قابل پذیرش است، اما در واقع با توجه به تجربه‌ای که در امر داوری جشنواره رضوی داشته‌ام باید بگویم قضاوت‌ها در کمال دقت و وسواس انجام می‌شود. 

وی همچنین با تاکید بر لزوم مردمی کردن خروجی جشنواره‌های رضوی نیز گفت: بزرگترین چیزی که به مردمی کردن و جذب مخاطب بیشتر برای آثار کمک می‌کند، محتوا و موضوع دوم خوانایی بودن متن برای مخاطب عامه است.

به گفته استاد بخشی مردم برای خرید آثار هنری خوشنویسی هم به محتوا و هم نوع نگارش و فاصله خطور نیز توجه می‌کنند و به اثر‌های خاصی که شاید بیشترین زحمت و دقت برای خلق آن کشیده شده، اما درهم و ناخوانا یا ناملموس برایشان باشد، جذب نمی‌شوند.

استاد هنرمند خوشنویسی و کتابت قرآن با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان و آثار هنری تصریح کرد: اگر به مصوبه خرید آثار هنری بر اساس پنج دهم درصد بودجه‌های عمرانی در کشور عمل می‌شد وضعیت هنرمندان و مردم به لحاظ هنری بسیار بهتر از این بود، اما متأسفانه به آن عمل نمی‌شود.

منبع: روابط عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.