
باشگاه خبرنگاران جوان- دکتر جعفر میعادفر غروب یکشنبه در همایش روابط عمومیهای سازمان اورژانس کشور در گرمدره کرج افزود: متاسفانه این خدمات به خوبی دیده نمیشود، اما اگر یک اقدام منفی هرچند کوچک رخ دهد، بلافاصله فراگیر میشود.
وی ادامه داد: خدمات مثبت و گسترده کارکنان زحمتکش اورژانس گاهی مواقع در سکوت خبری باقی میماند.
رییس اورژانس کشور با بیان اینکه گاهی یک روایت اشتباه یا ناقص میتواند تمام زحمات را پایمال کند، تصریح کرد: ما در عرصهای فعالیت میکنیم که فرصت هیچگونه سهلانگاری در اطلاعرسانی نداریم و باید به دنبال ساختارهایی باشیم که روایت عملکرد نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی بهدرستی به جامعه منعکس شود.
میعادفر با اشاره به تأثیر رفتار فردی کارکنان بر اعتبار کلی سازمان اورژانس خاطرنشان کرد: سرنوشت حرفهای و حتی معیشتی ما به هم گره خورده است؛ یک رفتار نادرست از سوی یک نفر به نام کل اورژانس نوشته میشود؛ در مقابل، رفتار صحیح نیز اگر درست ارائه نشود، دیده نمیشود.
رییس اورژانس. کشور در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: ما باید روایتگر خوبی برای اقداماتمان باشیم چراکه نمونههای فراوانی از فداکاریهای همکاران اورژانس در سراسر کشور وجود دارد
وی به نجات یک کودک ۶ ساله در خوزستان به عنوان نمونهای فداکاریهای کارکنان اورژانس اشاره کرد و گفت: کارکنان اوژانس فراتر از وظیفه شغلیشان در اقدامی فداکارانه به داخل یک کانال پریده و دختر بچه ۶ ساله در حال غرق شدن را از مرگ نجات دادند.
میعادفر افزود: باید بدانیم که شکل روایت، نوع تصویر، نحوه تولید محتوا و شیوه انتشار، نقش مهمی در اثرگذاری دارد.
منبع: ایرنا
وی همچنین به نقش مهم روابط عمومیها در امیدآفرینی اجتماعی اشاره کرد و گفت: جامعه باید بداند که هنوز انسانهایی هستند که جان خود را برای نجات دیگران به خطر میاندازند؛ اینها سرمایههای اجتماعی ما هستند و باید بهدرستی معرفی شوند.
میعادفر با اشاره به محدودیت منابع انسانی و حجم بالای مأموریتها در اورژانس کشور، از مدیران روابط عمومی خواست با استفاده از ظرفیتهای خلاقانه، روایتگری از خدمات اورژانس را تقویت کنند.
همایش ۲ روزه روابط عمومی سازمان اورژانس کشور در گرمدره کرج به کار خود پایان داد.