با وجود ثبات نسبی در اروپا طی ماه آوریل این قاره کاهش ۰.۳ درصدی ثبت کرد، تسلا نیز با افت ۴۹ درصدی فروش خود در اروپا، با چالش‌های جدی مواجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ مینا عظیمی - بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا، کل فروش خودرو در اروپا در ماه آوریل نسبت به سال گذشته ۰.۳ درصد کاهش داشته است.

اما نکته قابل توجه در آمار آوریل، سقوط شدید فروش شرکت آمریکایی تسلا در اروپا است که با کاهش ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. این کاهش چشمگیر در حالی رخ می‌دهد که فروش کلی خودرو‌های برقی در سراسر قاره ۲۷.۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، این افت شدید «نشان‌دهنده چالش‌های مستمر تسلا در بازار اروپا» است، در حالی که به‌روزرسانی مدل «مدل وای» این شرکت نیز «موفق به بهبود تصویر تجاری مخدوش آن نشده است». رویترز افزود که «این شرکت از رقابت شدید با شرکت‌های چینی، علاوه بر اعتراض برخی مصرف‌کنندگان به مواضع سیاسی ایلان ماسک، مدیرعامل آن، رنج می‌برد.»

در مقابل، شرکت‌های خودروسازی اروپایی به تلاش‌های خود برای کاهش هزینه‌ها در بحبوحه کندی اقتصاد جهانی و تعرفه‌های گمرکی آمریکا که بر واردات خودرو تأثیر می‌گذارد، ادامه می‌دهند.

با وجود کاهش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، ابهام همچنان بر پیش‌بینی‌های صنعت خودروسازی سایه افکنده است.

بر اساس اعلام این انجمن، فروش خودرو در اتحادیه اروپا، انگلیس و منطقه تجارت آزاد اروپا در ماه آوریل گذشته به ۱.۰۷ میلیون دستگاه کاهش یافته است، این در حالی است که در ماه مارس، رشد ۲.۸ درصدی به ثبت رسیده بود.

همچنین، در اتحادیه اروپا به تنهایی، کل فروش با کاهش ۱.۲ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده که چهارمین کاهش متوالی در این بازار محسوب می‌شود.

منبع: المیادین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۴
ایلان ماسک باهوش است و میداند چه می کند.
آخرین اخبار