رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زنجان گفت: زنجان در طول سال علاوه بر جشنواره ملی آش ایرانی از ۴۴ رویداد گردشگری میزبانی می‌کند که ۲۲ مورد از آنها در تقویم ملی ثبت شده‌ است.

باشگاه خبرنگاران جوان - مهدی باقری گفت: شهرستان زنجان در حال تبدیل شدن به یک برند گردشگری مهم در ایران است، به ویژه با تمرکز بر رویدادهای گردشگری و جشنواره‌ها که به جذب گردشگران کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان به عنوان یک برند گردشگری خوراک در تقویم ملی رویدادهای گردشگری ثبت شده است و سالانه برگزار می‌شود که با استقبال گسترده مردم همراه است.

باقری افزود: این نوع رویدادها نقش مهمی در توسعه گردشگری استان و ایجاد هلال گردشگری در شمال غرب کشور دارد و باعث افزایش تعداد گردشگران و تکمیل ظرفیت اقامتی استان می شود.

وی با بیان اینکه از نظر برند شهری، زنجان با تلفیق مزیت‌هایی مانند موقعیت جغرافیایی به عنوان شاهراه ارتباطی ایران، فرهنگ و آیین‌های غنی و پذیرایی مردم، در حال تدوین و خلق یک برند استراتژیک گردشگری است، اضافه کرد: این موضوع می‌تواند جایگاه ملی و حتی فراتر از آن را برای این شهرستان رقم بزند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زنجان ادامه داد: همچنین زنجان دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی است که از جمله آن می توان به گنبد سلطانیه به عنوان بزرگترین گنبد آجری جهان و بازار زنجان که یکی از طولانی‌ترین بازارهای سرپوشیده ایران است، اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: این موارد به رونق گردشگری و تبدیل شدن زنجان به یک قطب گردشگری کمک می‌کند.

باقری خاطر نشان کرد: در مجموع، شهرستان زنجان با برگزاری رویدادهای گردشگری منظم، بهره‌گیری از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و تدوین برند شهری در مسیر تبدیل شدن به یک برند گردشگری مهم و شناخته شده در ایران حرکت می کند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.