
باشگاه خبرنگاران جوان -حجتالاسلام سید مصطفی حسینی در خطبههای این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه جامعه ایمانی باید پویایی و بصیرت داشته باشد تا افرادی که از مسیر دین فاصله گرفتهاند، به راه راست هدایت شوند، افزود:، اما کسانی که در نفاق پافشاری میکنند و از سر لجاجت، دروغ و دوگانگی، به فساد دامن میزنند، مورد آمرزش قرار نمیگیرند چراکه گناه و لغزش مداوم آنها به فسق تبدیل میشود.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه یکی از ویژگیهای بارز منافقان، عدم تطابق زبان و اعتقاد است، گفت: این افراد نه باور به معاد دارند و نه پیامبر اکرم (ص) را بهدرستی پذیرفتهاند. ما حق قضاوت ناحق در مورد دیگران را نداریم، اما نباید سادهانگار هم باشیم.
حجتالاسلام حسینی با بیان اینکه یکی از وظایف ما شناسایی جریان نفاق است، گفت: نفاق پدیدهای صرفاً تاریخی نیست؛ در صدر اسلام نیز وجود داشت و امروزه هم ممکن است در هر جایگاهی، حتی در لباس دیانت یا مسئولیت، ظهور کند، از این رو نباید غافل شویم.
وی با بیان اینکه دو نوع استکبار اعم از استکبار اخلاقی و استکبار اجتماعی وجود دارد، ادامه داد: جامعه اسلامی باید از جامعه طاغوتی متمایز باشد.
حجتالاسلام حسینی افزود: در نظام طاغوتی، همه چیز در اختیار اقلیت خاصی بود و مستضعفان از امکانات محروم بودند، اما انقلاب اسلامی برای بازگرداندن عدالت و حمایت از مظلومان شکل گرفت.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان نظام اسلامی باید با مردم همراه باشند؛ اگر میان مسئول و مردم فاصله و حجابی باشد، آن مسئول موفق نخواهد بود.
حجتالاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ۱۴ و ۱۵ خرداد نمادهایی هستند برای یادآوری سلوک امام راحل و شتابی که به تاریخ بخشیدند، انقلاب اسلامی با ویژگیهایی مانند نسلسازی و تربیت مردان الهی، باید حفاظت و تبیین شود. این فتحالفتوح انقلاب، سرمایهای گرانبهاست که باید آن را با جهاد تبیین حفظ کرد.
امام جمعه زنجان گفت: امام راحل شخصیتی جامع، حکیم و عارف بودند که عرفان اصیل اسلامی را در بستر اجتماع مطرح کردند. عرفان امام، عرفانی حماسی، سیاسی و اجتماعی بود که با مبارزه، ایستادگی و جهاد در راه خدا معنا مییافت.
حجتالاسلام حسینی افزود: نظریه ولایتفقیه از بارزترین ثمرات اندیشه سیاسی ایشان بود که نگاه جامعی به دین، انسان و جامعه داشت و امامین انقلاب، تفسیر قرآنی و عمیقی از ولایت ارائه کردند.
وی با تأکید بر اینکه جامعهای که حول محور انسان کامل و الهی سازمان یابد، به توحید و عدالت میرسد، گفت: اسلام و قرآن باید در کشور حاکم باشد تا جامعه به اندیشه توحیدی دست یابد.