
باشگاه خبرنگاران جوان؛ کلثوم مومنی - علیرضا کیخا در اولین اجلاسیه سراسری مدیران کل مراکز استانهای صداوسیمای جمهوری اسلامی به میزبانی سنندج، اظهار کرد: امروز نبرد ما با تمامیت نظام سلطه به اوج خود رسیده است.
وی با اشاره به اینکه هویت محلی و ملی ایرانیان در ذیل هویت بزرگ تمدن بزرگ انقلاب اسلامی قابل تعریف است، افزود: هویتی که به واسطه انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل به دست آمد، هویتی بزرگتر و راهبردیتر از دو هویت محلی و ملی است که بنیانگذار انقلاب اسلامی با بر هم زدن بازیهای دنیا، هویت جدیدی به نظام بین الملل ارائه کرد.
معاون امور استانهای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی تاکید کرد: در پرتو این هویت جهانی، تمامی هویتهای مذهبی، قومی و همه المانهای هویتی محلی و ملی حذف و ملت ایران صاحب یک هویت جهانی شد.
وی با بیان اینکه تمام دعوای غرب بر سر ماهیت هویت جدید ایران اسلامی است، ادامه داد: هر کسی در هر جای دنیا که طعم استضعاف کشیده باشد، ذیل پرچم جمهوری اسلامی حمایت میشود و همین فریاد بلند امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که وحدت یک تاکتیک نیست بلکه یک مساله راهبردی است.
وی با بیان اینکه در میانه نبرد تمدنها و هویتها، این رسانه است که میدان داری میکند، تاکید کرد: حدود ۴۰۰ روز است که کودکان غزهای حتی یک روز بدون آتش، گلوله، بمب و بدون شهید سپری نکردهاند و در این میان رسانه افکار را هدایت و با بی تفاوت کردن افکار عمومی نسبت به غزه، جای جلاد شهید و میدان بازی را عوض میکند.
کیخا ادامه داد: در این فضای غبارآلود این رسانه ملی است یک تنه سینه سپر کرده و در تهاجم سنگین رسانههای غرب و شرق برای دفاع از جرثومه فسادی به نام رژیم صهیونیستی، مدافع کودکان غزه شده است.
معاون امور استانهای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت: با همه نقدهای ریز و درشتی که به رسانه ملی داریم، اما همین یک سند کافی است که ما تمام قد به احترام این رسانه بایستیم و سر تعظیم فرود بیاوریم.
رسانه ملی به دنبال جبران خسارت
وی در ادامه، از ایران زیبا به مانند یک فرش گرانبهای دستباف نام برد که نمیشود برای آن قیمت تعیین کرد و گفت: تارو پود این این فرش گرانبها، عشق معنویت و مهمان نوازی است.
کیخا با بیان اینکه رسانه ملی یک ضعف بزرگ داشت و این زیبایی را آنگونه که باید نه به مردم داخل ایران و نه به مردم خارج ایران معرفی نکرده، ادامه داد: ما به غلط ایران را تهران و تهران را فقط در خیابانها و برجهای سر به فلک کشیده شمال شهر تهران معرفی کردیم و برای همین رسانه ملی دوران تحول تلاش دارد ایران را آنگونه که هست معرفی کند.
معاون امور استانهای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی اظهار کرد: در رسانه ملی به دنبال جبران خسارتی هستیم که در طول سالها ما به کشور روا داشتیم و ایران آنگونه که باید معرفی نکردیم.
کیخا افزود: ایران جان و هفتههای ایران غایت و هدف ما نیست بلکه گامی است برای اینکه دین خود را به ایران ادا کنیم.
وی اظهار کرد: هفته اول ایران با تمام ضعف و قوت در خوزستان به تمام رسید و مردم این استان سهم خود را در آنتن ملی بیشتر از همیشه دیدند و حال مردم ایران نسبت به خوزستان خیلی خوب و تصویر ذهنی که از خوزستان داشتند بهتر شد.
کیخا با بیان اینکه در آینده نزدیک و از ۳۱ خرداد تا ۶ تیرماه ماه اصفهان، ۴ تا ۱۰ مرداد ایلام ۲۲ تا ۲۸ شهریور ماه کردستان قهرمان میزبان پویش ایران جان است، افزود: در نیمه دوم سال هم پنج استان میزبان طرح ایران جان خواهد بود و سال آینده نیز با قوت ادامه خواهد داشت.