معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه خدمات درمانی نباید بدون ضابطه در اختیار گردشگران خارجی قرار گیرد، ادامه داد: براین اساس خدماتی که هموطنان در صف انتظار آن قرار دارند، نباید وارد چرخه گردشگری سلامت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - سیدسجاد رضوی عصر چهارشنبه در پنل تخصصی تحلیل نقش کشور‌های عضو اکو در گردشگری پزشکی منطقه در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: تامین سلامت مردم وظیفه نخست دولت است و نباید در رقابت‌های مالی، حقوق شهروندان داخلی نادیده گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان هموطنان را در ارائه خدمات سلامت نادیده گرفت، ادامه داد: حوزه سلامت نیازمند شفاف‌سازی است و خدمات را باید با هدف ارتقای سلامت عمومی ارائه کنیم و چنانچه کشور یا نظام سلامت صرفاً از نگاه درآمدی به بیماران خارجی نگاه کند، به مشکل برمی خورد.

این مسئول همکاری میان وزارتخانه‌ها و نهاد‌های مرتبط را برای روق گردشگری سلامت و هدفمند کردن این حوزه ضروری دانست وافزود: نمی‌توان بدون حضور وزارت امور خارجه و دانشگاه‌ها وارد عرصه گردشگری شد، در مواردی که هماهنگی میان وزارت امور خارجه ایران و کشور مقصد وجود نداشته، آسیب‌هایی به این حوزه وارد شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سلامت مقوله‌ای حساس، پیچیده و فراتر از بازاریابی صرف است، تاکید کرد: سلامتی به‌راحتی وارد حوزه درآمدزایی و بازاریابی نمی‌شود، چرا که در غیر این صورت سلامت جامعه دچار مشکل می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمانو آموش پزشکی با تاکید بر هماهنگی میان بخش‌های مرتبط از جمله میراث فرهنگی، علوم پزشکی و بخش خصوصی در پیشبرد برنامه‌های گردشگری سلامت، گفت: اگر فعالیت‌ها بدون هماهنگی و با نگاه انفرادی دنبال شود، خطرات جدی در پی خواهد داشت، در همین راستا باید با برندسازی در حوزه گردشگری سلامت در منطقه پیشگام باشیم.

رضوی تاکید کرد: خدمات سلامت باید به‌صورت هماهنگ و نظام‌مند عرضه شود تا فعالان این حوزه با اطمینان فعالیت کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های مسئول برای توسعه گردشگری سلامت، گفت: خدمات درمانی باید شفاف و با درنظر گرفتن حقوق مردم در اختیار گردشگران خارجی قرار گیرد، چراکه سلامت، کالایی برای رقابت مالی نیست.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: نمی‌توان گردشگری سلامت را بدون شفافیت اجرا کرد و گردشگر خارجی باید بداند پس از دریافت خدمات، چه در داخل کشور و چه بعد از بازگشت، پشتیبانی و پاسخگویی وجود دارد.

رضوی اظهار کرد: هنر آن است که گردشگر سلامت وارد کشور شود و با هزینه منطقی، خدماتی شفاف، متناسب با فرهنگ کشور و کیفیت بالا دریافت کند، به‌گونه‌ای که حاضر باشد این تجربه را به دیگران توصیه کند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اگر گردشگر سلامت تجربه موفقی کسب کند، با خود افراد دیگری را نیز همراه می‌آورد؛ اما در صورت نارضایتی، می‌تواند بر تصمیم سایرین نیز تأثیر منفی بگذارد از این‌رو، آسیب به گردشگری سلامت، کل صنعت گردشگری را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

رضوی بر ارائه خدمات با کیفیت بالا و هزینه منطقی تأکید کرد و افزود: امروز نظرات گردشگران در فضای مجازی ثبت می‌شود و این مسئله اهمیت دقت، برنامه‌ریزی و دانش را در ورود به این حوزه دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت از تمام ظرفیت‌های موجود برای رونق گردشگری سلامت استفاده خواهد کرد، گفت: باید با سرمایه‌گذاری مناسب، اعتمادسازی و نگاه بلندمدت، شرایطی فراهم کنیم که توریسم سلامت ایران در سطح جهانی قابل دفاع باشد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.