رییس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان ادرای استخدامی کشور گفت: عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی طی تماس‌های صورت گرفته با فواد، مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان - کامل داوودی رییس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان ادرای استخدامی کشور در دیدار با استاندار قزوین گفت: طرح فواد نخستین مرتبه اردیبهشت ماه سال جاری و به صورت پایلوت در قزوین اجرایی شد و هدف از اجرای آن نیز، افزایش سطح کیفی خدمات اداری، تسریع در پاسخگویی و در نهایت شفاف سازی در فرایند رسیدگی‌ها از منظر ارباب رجوع است.

به گفته وی، بازرسی میدانی در طرح فواد رکن اصلی شناسایی دستگاه‌هایی است که در برخورد با ارباب رجوع کم کاری‌هایی دارند یا در فرآنید پاسخگویی ضعیف عمل می‌کنند.

داودی بیان کرد: در استان قزوین ادارات کل راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‌ای از جمله دستگاه‌هایی بودند که در فرآیند ارایه خدمت کم کاری‌هایی داشته‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین شکایت‌های ثبت شده در سامانه فواد قزوین مرتبط با شفاف نبودن نحوه و فرآیند ارایه خدمت و چند مورد نیز مربوط به موکول کردن ارایه خدمت به روز‌ها و هفته‌های آینده بدون توجیه قانونی بوده است.

داودی اضافه کرد: شاخص ارزیابی فواد نیز شامل اهتمام نداشتن پاسخگویی به شهروندان و تکریم ارباب رجوع در ضعیف‌ترین حالت ممکن و نداشتن دغدغه برای کمک به حل مشکل مردم می‌باشد.

رییس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری استخدامی کشور عنوان کرد: میانگین زمان رسیدگی به شکایات مردم در سامانه فواد از زمان آغاز به کار این طرح، سه ساعت و ۱۳ دقیقه بوده و در ادامه راه نیز امیدواریم شاهد اجرای این طرح در سایر استان‌های کشور نیز باشیم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.