معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: راه‌آهن رشت و آستارا آخرین حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب در بخش ریلی تلقی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیمیا قلی‌پور - عباس خطیبی انفرادی، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: راه‌آهن رشت و آستارا آخرین حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب در بخش ریلی تلقی می‌شود. این پروژه با طول ۱۶۲ کیلومتر، در صورت ساخته شدن و بهره‌برداری، کریدور شمال-جنوب را در داخل کشورمان، بخشی که مرتبط با کشور ما است را تکمیل خواهد کرد.

اودر ادامه افزود: یکی از موضوعات اساسی و مهمی که در احداث این پروژه مطرح بوده و در حال حاضر نیز پیگیری می‌شود، بحث تملک اراضی است. این ۱۶۲ کیلومتر به دلیل اینکه در زمین‌های کشاورزی و زمین‌های مرغوب واقع شده، مقوله بسیار مهمی است تا به امروز و با حمایت‌هایی که دولت، سازمان برنامه و بودجه و همچنین تأکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی داشته‌اند، حدود ۴۵ کیلومتر از این مسیر تملک اراضی شده است.

خطیبی تصریح کرد: برنامه ما این است که ان‌شاءالله با تلاشی که در حال انجام است، تا پایان سال بتوانیم کل این مسیر را تملک اراضی کرده و بستر را برای احداث آن فراهم کنیم.

برچسب ها: راه آهن ، رشت آستارا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار