
باشگاه خبرنگاران جوان - علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص دستاوردهای آموزش و پرورش دولت چهاردهم در یکسال اخیر، گفت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای حاکمیتی، مطابق اسناد بالا دستی است و همچنین منطبق بر منویات مقام معظم رهبری هم به جهت برنامه ریزی دقیق و هم به جهت تخصیص بودجه بصورت خاص مورد توجه است.
وی با بیان اینکه در یکسال گذشته نگاه ویژه دولت به تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین دستاوردها بوده است افزود: به نحوی که در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۰۷ هزار نفر ردیف استخدامی اعم از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به عنوان دانشجو معلم و همچنین آزمون استخدامی ماده ۲۸ به آموزش و پرورش تخصیص داده شد که نشان از توجه خاص و ویژه به آموزش و پرورش است.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال ۱۴۰۴ همین توجه ادامه داشته است ادامه داد: حدود ۷۲ هزار نفر ردیف استخدامی در قالبهای آزمون استخدامی ماده ۲۸ و دانشجویان متعهد خدمت اختصاص داده شده است که نشان میدهد در حوزه تامین منابع انسانی و نیروی انسانی نگاه ویژه صورت گرفته است.
فرهادی به بحث بودجه و تامین منابع مالی اشاره کرد و گفت: نرخ و درصد افزایش رشد کل بودجه کشور در سال ۱۴۰۴ نسبت به سال ۱۴۰۳ حدود ۳۸ درصد بوده است که این عدد برای آموزش و پرورش ۶۷ درصد است یعنی توجهی که به بودجه آموزش و پرورش برای سال ۱۴۰۴ نسبت به سال ۱۴۰۳ شده، از میانگین کشور حدود ۳۰ درصد بیشتر بوده و این نشان از توجه ویژه دولت به آموزش و پرورش در بحث تامین منابع مالی است.
به گفته وی،۳۰ درصد بودجه آموزش و پرورش بیشتر دیده شدن، عدد درشتی است، چیزی حدود بیش از ۱۰ درصد از کل بودجه کشور را در خود جای داده است.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به افزایش سهم آموزش و پرورش از کیک بودجه یا سهم کل بودجه اشاره کرد و ادامه داد: تا قبل از سال ۱۴۰۴ سهم آموزش و پرورش از کل بودجه حدود ۱۰ درصد بود که این عدد در سال ۱۴۰۴ به حدود ۱۲ درصد افزایش پیدا کرد و این یعنی سهم آموزش و پرورش از کل بودجه به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرد که نشان از نگاه حمایتی و ویژه به بحث آموزش و پرورش است.
فرهادی بیان اینکه مهمترین اتفاق برای آموزش و پرورش در یکسال گذشته این بوده که به مسئله اول دولت و شخص رییس جمهور تبدیل شده است گفت: در تاریخ آموزش و پرورش نبوده که رییس جمهور شخصا بصورت هفتگی جلسه تشکیل و آن جلسه را اداره کند. راسا جلسه را برای تامین عدالت آموزشی هم در بحث فضا و تجهیزات و هم در بحث محتوای آموزشی پیگیری کند.
وی با بیان اینکه مدلی طراحی شده که از ظرفیت مردم در کنار دولت، به عنوان ظرفیت اصلی برای رفع ناترازی در فضا و تجهیزات مدارس در برخی از نقاط کشور استفاده کرد، اظهار کرد: علاوه بر این در یک سال اخیر در بحث محتوای آموزشی، تغییر در رویکرد تدریس و انتقال محتوا، روشهای بدیع و نوینی براساس شرایط فعلی و زمانی مورد استفاده قرار گرفته است.
منبع: ایسنا
متاسفانه ضریب شاغلی من درکارنامه برام محاسبه نشده 5سال سابقه کاردارم وبیمه هستم گزینش هم دارم در اطلاعات ثبت نام به جای 24 ساعت درهفته اشتباهی 18ساعت خورده سن هم مجاز به شرکت هستم استدعا دارم یه راهی جلو من بزارید اگه ضریب شاغلی مو لحاظ کنید از آخرین نفر قبولی در شهرستان که بومی هستم نمره ام بالاتر میشه و قطعا دعوت به مصاحبه میشم. باتشکر
تا خواستن یه دفترچه مطابق کد من بیارن زمان زیادی گذشت ومن تو ۴۵دقیقه امتحان دادم
باید کجا شکایت کنم
چطور بایدپیگیرباشم
ممنون
یک مدیر با ۲۶ سال سابقه ی آموزش