آغاز تولید بنزین سبز در پالایشگاه تهران

مدیرعامل پالایشگاه تهران با اشاره به آغاز تولید بنزین و گازوئیل سبز در تهران از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری وزارت نفت برای کاهش انتشار آلایندگی در آسمان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، محسن قدیری در مراسم آغاز عرضه بنزین یورو 4 در سطح جایگاه سوخت تهران با بیان اینکه در حال حاضر طرح‌های بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت بنزین در پالایشگاه نفت تهران در حال انجام ناست، گفت:‌ هم اکنون پیشرفت عملیات اجرایی ای طرح‌ها به مرز 100 درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای تولید روزانه حدود دو میلیون لیتر بنزین سبز در پالایشگاه تهران تصریح کرد: بنزین تولید شده در این پالایشگاه فاقد هر گونه ترکیبات حلقوی، ایزومر، ترکیبات آروماتیکی و کمترین میزان گوگرد است.
این مقام مسئول با اعلام اینکه امکان تولید بنزین و گازوئیل با گوگرد کمتر از 40 پی.پی.ام در پالایشگاه تهران فراهم شده است، اظهار داشت: با راه اندازی واحد ایزومریزاسیون امکان تولید بنزین با بالاترین کیفیت و استاندارد جهانی فراهم می‌شود.
قدیری با یادآوری اینکه در مجموع ظرفیت تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه تهران به 8 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد تبیین کرد: همزمان با تولید این نوع بنزین واحد بازیابی گوگرد و تصفیه گوگرد خروجی در پالایشگاه تهران راه اندازی می‌شود.
مدیرعامل پالایشگاه تهران با تاکید بر اینکه با بهره برداری از واحد جدید میزان انتشار گوگرد و سایر آلاینده‌های نفتی به هوا به کمترین میزان کاهش پیدا می کند، از جلوگیری از انتشار 720 تن در روز بخار گوگرد در هوای تهران خبر داد و یادآور شد: ‌این پروژه‌ها با وجود تحریم در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
این مقام مسئول با اشاره به توسعه فضای سبز در پالایشگاه نفت تهران و صدور شناسنامه جی.پی.اس برای درختان این پالایشگاه تاکید کرد:‌ به زودی اکوموزه سبز پالایشگاه نفت تهران راه اندازی می شود.
وی راه اندازی اولین واحد زباله سوز در سطح پالایشگاه نفت کشور با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریالی سخن گفت و بیان کرد: در مجموع برای اجرای طرح‌های مختلف زیست محیطی حدود یک میلیارد دلار در پالایشگاه تهران سرمایه گذاری شده است. /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار