مدير عامل شركت زيرساخت ها و تاسيسات دولتي خبر داد:

اتمام صحن اصلي مصلي تا پايان سال 92

مدير عامل شركت زيرساخت ها و تاسيسات دولتي گفت:‌ اتمام صحن اصلي مصلي به جزء ايوان آن تا پايان سال 92 صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ عليزاده مدير عامل شركت زيرساخت ها و تاسيسات دولتي در نشست خبري امروز خود با بيان اينكه وظيفه اصلي اين سازمان ساخت ساختمان‌‌هاي دولتي كليه دستگاه‌هاي اجراي كشور بر اساس ماده 51  برنامه پنجم توسعه است، گفت: اين سازمان تاكنون پروژه‌هاي بزرگي از جمله ساختمان مجلس شوراي اسلامي، ساختمان اجلاس سران، كتابخانه ملي در تهران و صدها بيمارستان،‌ ورزشگاه و  ندامتگاه را ساخته است.

وي ادامه داد:‌ اين سازمان بازوي فني وزارت راه و شهرسازي است و در حال حاضر پروژه‌هاي بزرگي از جمله مصلي تهران، توسعه حرم حضرت معصومه، ساخت 165 بيمارستان با بيش از 22 هزار تخت در كشور و نيز ساخت ورزشگاه 50 هزار نفري در شهر اهواز را برعهده دارد.

مدير عامل زير ساخت و تاسيسات دولتي در ادامه توضيح داد: ساختمان اجلاس سران كشورهاي غير متعهد در محدوده زماني هشت ماه از جمله وظايف ديگر اين سازمان به شمار مي‌رود و در سال جاري 54 بيمارستان و تحويل 17 اداره از ديگر پروژه‌هاي در حال اتمام اين سازمان به شمار مي رود.

وي با اشاره به اينكه 52 درصد از ساخت مصلي كه گنبد آن يكي از بزرگترين گنبدهاي مساجد در دنيا به شمار مي‌رود پيشرفت كرده است، افزود: تا پايان سال 92 صحن مركزي اين مصلي به جز ايوان اصلي آن به اتمام خواهد رسيد.

عليزاده در ادامه تصريح كرد:‌ گلدسته بتن ريزي گنبد مصلي به اتمام رسيده است و گلدسته‌هاي آنكه دومين گلدسته بزرگ در دنيا به شمار مي‌رود رو به اتمام است.

وي خاطرنشان كرد: تاكنون 1700 كارگر در مصلي مشغول به فعاليت بوده‌اند كه با آغاز برف  و باران به 700 نفر كاهش يافته است.

مدير عامل زير ساخت و تاسيسات دولتي با اشاره به اينكه از وظايف اصلي اين سازمان سنجيدن ارزش مقاوم سازي ساختمان‌ها به شمار مي‌رود، افزود:‌ بسياري از ساختمان‌هاي دولتي در كشور فاقد مقاوم سازي هستند كه بايد هر چه سريعتر تخريب‌هاي آنها آغاز شود./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار