شهردار اهواز:

پیمانکار قطار شهری اهواز را خلع ید می‌کنیم/ کیسون به مردم اهواز جفا کرد

شهردار اهواز گفت: در بحث قطار شهری بنا بر خلع ید پیمانکار داریم تا کار را به شکل و نحوه دیگری پیش ببریم، چون کیسون جفای زیادی در حق اهواز کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، موسی شاعری شهردار اهواز، شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت با گرامیداشت هفته بزرگداشت دولت گفت: کشور در شرایط اقتصادی بدی به سر می‌برد و بخش عمده‌ای از درآمد‌های شهرداری به عنوان نهاد عمومی دولتی کاهش پیدا کرده و در شهر اهواز به خاطر اضافه شدن شرایط فوق العاده شاهد افزایش حقوق کارکنان بودیم که این موضوع هزینه‌های جاری شهرداری را افزایش داده است.

او با اشاره به اینکه فعالیت در پروژه شهید کجباف میدان چهارشیر سابق در ۲ شیفت انجام می‌شود، بیان داشت: در حوزه درآمدی کار‌های جدی را انجام و اقدامات خوبی صورت گرفته و بالای ۶۷۰ هزار مترمربع از خیابان‌های اهواز را آسفالت کردیم.

شاعری افزود: آن چیزی که مشاهده می‌شود، شمع کوبی است، ولی در کارگاه روزانه ۳ قطعه سیگمنت تولید می‌شود.

شهردار اهواز تصریح کرد: شهر اهواز نیاز به روح، رنگ و لعاب دارد و بعد از سیلاب ایستگاه‌های پمپاژ و فضای سبز بسیاری آسیب دید، ولی امروزه عملیات آبیاری فضای سبز اهواز با شکل خوبی در حال انجام است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: البته مشکلات بسیار زیاد است و قطعا مردم انتظار ندارند که مشکلات انباشته و گسترده طی سال‌های گذشته را در مدت زمان کوتاهی حل کنیم.

موسی شاعری ادامه داد: کاشت تعدادی نخل بالغ بالای ۳ متر ارتفاع را در فصل کشت برای اهواز در نظر داریم و آب نما‌هایی که خراب شده بودند را بازسازی و در مرحله اول برای بلوار کارگر نیز برنامه ریزی احداث آبنما داریم.

او اذعان داشت: در بحث قطار شهری بنا بر خلع ید پیمانکار داریم تا کار را به شکل و نحوه دیگری پیش ببریم، چون کیسون جفای زیادی در حق اهواز کرده است.

شاعری بیان کرد: موافقتنامه اجرایی ۳۰۰ میلیارد تومانی با قرارگاه سازندگی خاتم برای تقاطع میدان دانشگاه و جمهوری برای یک سالن ورزشی بزرگ که در توافقنامه ذکر شده باید ۳ شیفته کار کنند.

شهردار اهواز افزود: وضعیت آسفالت اهواز یکی از مطالبات اصلی مردم شهر است و فاضلاب و سیلاب تأثیر جدی روی آن گذاشته و برای همین محله به محله شروع کردیم.

او اظهار کرد: مشکل فاضلاب اهواز مربوط به شهرداری نیست و لایروبی کارون و مدیریت رودخانه نیز بر عهده سازمان آب و برق و روشنایی شهر نیز برعهده سازمان توزیع برق است.

به گفته شاعری، بهسازی خیابان نادری و امام نیز در دستور کار مشاوره است و کاشت درخت نخل و نصب سایه بان‌های خیمه‌ای و تداوم عبور و مرور خودرویی به بحث گذاشته شده و بعد از مشورت با مشاور، کارشناسان و شورای ترافیک نتیجه را با اجرای عملیات به سرانجام خواهد رسید.

شهردار اهواز افزود: نورپردازی پل‌ها به دلیل روح بانشاط‌تر داشتن شهر اهواز در دستور کار است و رنگ آمیزی پل سفید نیز در دستور کار قرار دارد.

او در ادامه گفت: دستگاه‌هایی مثل شرکت گاز و آب و فاضلاب برای ترمیم شبکه خود حفاری می‌کنند، وظیفه خودشان است که کار بازسازی و ترمیم آسفالت را انجام دهند.

شهردار اهواز ادامه داد: مثلا شرکت آب و فاضلاب در مناطق مختلف شهر حفاری داشته و آسفالت را رها کرده و هیچ ترمیم و روکشی انجام نمی‌دهد.

این مقام مسئول اظهار داشت: ۸۰ درصد شبکه فاضلاب شهر اهواز فرسوده و متأسفانه در ۳۰۰ نقطه بالازدگی فاضلاب داریم و قطعا در بارندگی امسال با مشکل مواجه می‌شویم.

موسی شاعری بیان کرد: مسئله پارکبان‌های غیرقانونی و افرادی که به صورت شخصی نسبت به اخذ هزینه از شهروندان اقدام می‌کنند باید از سوی فرماندار به عنوان مسئول شورای تأمین و همچنین نیروی انتظامی پیگیری شود.

او افزود: در شهر‌های تبریز و تهران وجود آبسردکن با توجه به خنک بودن این شهر‌ها جوابگو است، ولی در شهر گرمی مثل اهواز موتور آبسردکن‌ها جوابگو نیست و در عین حال کیفیت آب شرب اهواز مناسب نیست.

شاعری تصریح کرد: در شهر اهواز کمبود سرویس بهداشتی وجود دارد و مشکل عمده مردم در مرکز شهر است، ولی در این نقطه فضایی تحت تملک برای ساخت سرویس بهداشتی نداریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد اتوبوس در شهر اهواز بسیار کم و حدود ۱۳۰ دستگاه در مدار است که برنامه ریزی شده تا به ۱۵۵ دستگاه برسد، گفت: در کشور کارخانه تولید اتوبوس نداریم و از سال ۹۲ دولت هیچ یارانه‌ای برای این کار اختصاص نداده و برای خرید خارجی به واسطه تحریم‌ها دچار مشکل هستیم.

موسی شاعری با اشاره به مدار برگشتن ۲۰ دستگاه اتوبوس دست دوم ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های هنری در حال احداث ایستگاه‌های متفاوت و فانتری در دو منطقه شهری هستیم که در آینده نزدیک آن را به کل شهر تسری می‌دهیم.

شهردار اهواز گفت: برای حضور شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس نیز یک اپلیکیشن طراحی و با نصب GPS بر اتوبوس‌ها ساکنان نزدیک به هر ایستگاه امکان رصد زمان رسیدن اتوبوس را دارند تا سر تایم بدون توقف حضور پیدا کنند.

او با اشاره به اینکه برخی از مدیران مناطق حتی دو ماه حقوق نگرفتند، ادامه داد: کارکنانی که حقوق معوق دارند مربوط به مدیریت‌های قبلی است، ولی تلاش کردیم تا در زمان فعلی هیچ حقوقی معوق نشود و حقوق‌های معوقه قبلی را نیز به تدریج پرداخت می‌کنیم.

شاعری گفت: در مهدیس مردم مطالبات بسیاری دارند و اینکه چه دستگاه‌ها و تعاونی‌هایی به وظایف خود عمل کردند در جای خود، ولی وقتی زیرساختی مثل آب و فاضلاب یا گاز هنوز فراهم نشده امکان آسفالت نداریم.

شهردار اهواز در پایان افزود: هر نقطه‌ای در اهواز که شبکه آب و فاضلاب آن بروز رسانی شده باشد، آسفالت آن نقطه را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/گ

پیگیری موضوع قطار شهری اهواز

برچسب ها: شهردار ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.