احتمال عرضه سرویس اشتراکی برای توئیتر

شواهد حاکی از آن است که شبکه اجتماعی توئیتر تیم جدیدی برای توسعه پلتفرم اشتراکی خود استخدام کرده است.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شواهد حاکی از آن است که شرکت توئیتر در حال کار بر روی یک پلتفرم اشتراکی است تا آن را بر روی سرویس شبکه اجتماعی خود اعمال کند. بر اساس فهرست مشاغل فاش شده از این شرکت، یک تیم جدید با عنوان گریفون بر روی پروژه ساخت پلتفرم اشتراکی فعالیت دارند. همچنین گفته می‌شود شرکت توئیتر از برنامه‌نویسان و مهندسان نرم افزار خواسته تا به این تیم جدید بپیوندند و بر روی پروژه مذکور فعالیت کنند.

این گروه قرار شده تا به صورت نزدیک با تیم متخصص امور مالی و پرداخت توئیتر نیز در ارتباط باشند و همکاری کنند. این اولین باری است که شرکت توئیتر سعی دارد چنین پلتفرمی را با محور سرویس اشتراکی بر روی شبکه اجتماعی خود اعمال کند. با این حال مشخص نیست که برنامه این مجموعه برای پیاده‌سازی پلتفرم جدید به چه صورت خواهد بود. گفتنی است؛ شبکه اجتماعی توئیتر حجم بالایی از درآمدش را توسط فروش تبلیغات اینترنتی به دست می‌آورد و همچنین قسمتی از آن به فروش داده‌های مختلف اختصاص داده می‌شود.

سرویس اشتراکی توئیتر


بیشتر بخوانید


سرویس اشتراکی توئیتر چیست؟

با توجه به اخبار جدید به نظر می‌آید که سرویس اشتراکی توئیتر می‌تواند منبع درآمدی تازه‌ای برای این مجموعه باشد. فعالیت سرویس مورد نظر به گونه‌ای خواهد بود که کاربران با پرداخت مبلغ ماهیانه‌ای از محتوای ویژه‌ای در شبکه اجتماعی مذکور برخوردار خواهند شد. توئیتر در گذشته قابلیت مورد نظر را تحت بررسی قرار داده بود و تلاش داشت میزان استقبال کاربران از سرویس اشتراکی را بسنجد.

این مجموعه چند سال پیش با اعمال سرویس مشابه ویژگی‌هایی مانند اخبار داغ، اطلاعات حساس و آنالیزهای جدید را در دسترس کاربرانی که اشتراک خریده بودند قرار داد و سیستم جدید خود را بررسی کرد. در ادامه احتمال دارد که توئیتر قابلیت خرید اشتراک برای دنبال کردن افراد خاص را نیز فراهم سازد. کاربران در این صورت قادر خواهند بود با پرداخت مبلغی از محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط یک فرد به خصوص بهره‌مند شوند.

با تمامی این اوصاف همچنان خبر رسمی از سوی توئیتر برای تأیید این احتمالات منتشر نشده است. این شبکه اجتماعی پس از گذشت چند ساعت فهرست مشاغل خود را تغییر داد و اطلاعات مورد نظر را از سرویس خود برداشت. به نظر می‌آید توئیتر قصد ندارد تا مدت زمان قابل توجه‌ای کاربران را از عرضه چنین ویژگی جدید آگاه سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار