شبکه‌های اجتماعی به کمک تجارت و بازاریابی در دوران کرونا و پساکرونا می‌آیند

استاد دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: توسعه بازاریابی الکترونیکی، دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی یکی از استراتژی‌هایی است که باید در دوران کرونا و پساکرونا به آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا حدادیان عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: مهم است بدانیم کرونا چه حوزه‌هایی را در تجارت و بازاریابی تحت تاثیر قرار می‌دهد و در برابر این تغییرات باید چه استراتژی‌هایی را در پیش بگیریم. برخی شرکت‌ها در این شرایط می‌دانند که سرمایه گذاری خود را در کجا متمرکز کنند و موفق هم می‌شوند.

او افزود: توسعه بازاریابی الکترونیکی، دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی یکی از استراتژی‌هایی است که باید در دستور کار قرار بگیرد. همین امروز بسیاری از جوانان بدون سرمایه از اینستاگرام درآمد میلیاردی دارند. توجه به مشتریان در حوزه سلامت و بهداشت و تغییرات در مشاغل و توسعه دورکاری در این دوره، رویکرد‌هایی است که رشد داشته اند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در حوزه گردشگری در دوره پساکرونا انفجاری را شاهد خواهیم بود، ادامه داد: رشد طبیعت گردی و سفر به شهر‌های کوچک توسعه خواهد یافت و رونق فزاینده گردشگری را در دوره پساکرونا شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید


حدادیان از اهمیت توسعه ارتباط با مشتریان، ایجاد ارتباط عاطفی با برندها، فرصت اثبات گرایش شرکت‌ها به مشتریان و سلامت آن‌ها به عنوان برخی دیگر از موضوعات مهم در دوره کرونا نام برد و بیان کرد: هم اکنون توسعه خرید و پرداخت آنلاین به بالاترین سطح خود رسیده و به طور میانگین ۴۵ درصد افزایش یافته است.

او تصریح کرد: رشد استفاده از شبکه‌های اجتماعی در تجارت و بازاریابی از دیگر تغییرات مهم بازاریابی در دوران کرونا و پساکروناست. حدود ۸۴ درصد از بازاریابان از رسانه‌های اجتماعی برای توسعه برند خود استفاده کرده و ۵۴ درصد برای حفظ مشتری به طور مستمر از این شبکه‌ها بهره جسته‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۹ درصد مشاغل بازاریابی در این مدت از بین رفته اند، اما بازاریابان دیجیتالی ارتقا یافته و شرکت‌های تک نفره OPC نیز در این مدت افزایش یافته اند.


انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.