سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسي در جمع خبرنگاران:

مشکلي براي توليد راديو دارو در رآکتور تهران نداريم

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: در حال حاضر با ورود 4 یا 5 بسته سوختی که تولید و به رآکتور منتقل شده، مشکل خاصی در راه‌اندازی رآکتور تهران و تولید رادیو دارو نداریم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در حاشیه برگزاری دومین سالروز شهادت مجید شهریاری در دانشگاه شهید بهشتی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر ادعاهای رسانه‌های غربی پیرامون بروز برخی عارضه‌های جسمی در ساکنان اطراف نیروگاه اصفهان و تأکید رئیس اورژانس اصفهان،‌ گفت: این سؤال را می‌توانید از رئیس اورژانس اصفهان بپرسید آنچه من می‌توانم بگویم این است که کل فعالیت‌های هسته‌ای که در ایران صورت می‌گیرد، تحت نظارت آژانس انرژی اتمی است و ایمنی هسته ‌اي کامل در آنها رعایت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ حادثه و اتفاق خاصی که بخواهد به مردم آسیب برساند، واقع نشده است، تصريح کرد: برخی مواقع ممکن است حوادث عادي کارگاهي اتفاق بیفتد، اما اینکه هر جا حادثه‌ای اتفاق می‌افتد مواد هسته‌ای وجود دارد، قابل قبول نیست و بايد بگويم که اخیرا هم هیچ نوع حادثه خاصی نداشته‌‌ایم.

عباسی درباره ارزیابی‌ خود از مذاکرات آذر ماه ایران و آژانس گفت: طبق روال گذشته مسئولین آژانس در موعدی که در رسانه‌ها ذکر شده، به سرپرستی ناکارتس معاون آمانو به ایران می‌آیند و با نمایندگان کشورمان مذاکرات قبلی را ادامه می‌دهند تا به یک نتیجه مشخص دست یابند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر نو شدن قلب رآکتور تهران گفت: در حال حاضر تولید صفحات سوخت و تبدیل آنها به مجتمع‌ها در کارخانه اصفهان ادامه دارد. ظرفیت فعلی ما نیز حدود دو مجتمع سوخت در ماه است که این رقم به سه مجتمع نیز قابل افزایش است.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر به رآکتور تهران 4 یا 5 بسته سوختی منتقل شده است، گفت: رآکتور تهران می‌تواند با ترکیب سوخت نو و سوخت‌های استفاده شده به کار خود ادامه دهد.

وي ادامه داد: روند تولید سوخت در کشور طبق معمول ادامه پیدا می‌کند و تمام تولیدات پس از اینکه به رؤیت بازرسان آژانس رسید پلمپ و در انبار نگهداری می‌شود تا رآکتور تهران مطالبه آن سوخت را داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پايان با بیان اینکه باید سوخت‌ها را به اندازه کافی مصرف کنیم، گفت: از نظر اقتصادی انتقال سوخت باید به صرفه باشد. در حال حاضر با ورود 4 یا 5 بسته سوختی که تولید و به رآکتور منتقل شده، مشکل خاصی در راه‌اندازی رآکتور تهران و تولید رادیو دارو نداریم و به تدریج سوخت‌های مصرف شده را با سوخت‌های نو جایگزین می‌کنیم.

رئيس سازمان انرژي هسته‌اي در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره تحولات اخیر غزه و ادعای حمله رژیم صهیونیستی به تاسيسات حمله‌اي ایران گفت: حمله رژیم صهیونیستی به غزه مسئله تازه‌ای نیست و معمولا به این منطقه از سوی اسرائیل حمله می‌شود.

وی ادامه داد: باید اخبار تحولات مصر موضوع غزه را تحت الشعاع قرار ندهدو خبرنگاران مستقل خارجی و داخلی باید شکست اسرائیل را بیش از این تبلیغ کنند.

عباسی با بیان اینکه غرب قصد دارد با علم کردن حوادث مصر شکست اسرائیل را بپوشاند، تأکید کرد: به طور قاطع می‌گویم اگر سران غرب فرصتی می‌داشتند و ما ضعفی نشان می‌دادیم که آنها بتوانند به ما حمله کنند و تاسیسات‌مان را از بین ببرند، مثل خرابکاری‌های صنعتی و قطع برق که قبلا گزارش کردیم اقدام می‌کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: دشمنان ما تاکنون نتوانسته‌اند چنین کاری بکنند چرا که نیروهای مسلح ایران به خوبی می‌توانند از مرزهای کشور دفاع کنند.

وي اضافه کرد: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و از سایت‌ها به خوبی دفاع می‌شود و اگر دشمنان ما قصدی داشته باشند، قطعا جمهوری اسلامی با قدرت و قوت پاسخ آنها را خواهد داد.

 انتهاي پيام/
برچسب ها: عباسی ، حمله ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.