سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان نخستین "سریال اینترنتی" ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"نفوذ" پربیننده‌ترین "سریال اینترنتی" فارسی زبان است

سریال اینترنتی "نفوذ" پر بیننده‌ترین سریال ایرانی در بخش فارسی زبان اینترنت در جهان است.

"آرش تیمورنژاد" کارگردان نخستین سریال اینترنتی ایران "نفوذ" در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو  و تلویزیون باشگاه خبرنگاران بیان کرد: چند نفر قرار بود که ساخت دومین "سریال اینترنتی" را در کشور شروع کنند که چیزی در این خصوص ارائه نشده است. 

وی درخصوص نظر مسئولان نسبت به پخش سریال اینترنتی گفت: هر کدام از مسئولان که سریال اینترنتی "نفوذ" را دیدند نظرشان مثبت بوده و اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است. 

وی ادامه داد: با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیلبوردهای نخستین سریال اینترنتی ایران "نفوذ" در سطح شهر نصب شده و قرار است که با همکاری آنها اولین نشست تخصصی سریال‌های اینترنتی برگزار شود. 

تیمورنژاد افزود: بخش کمیسیون فرهنگی مجلس سریال "نفوذ" را دیده‌اند و از من درخواست کردند که به کمیسیون بروم و درخصوص این سریال توضیحاتی را ارائه کنم.





 
این کارگردان اظهار داشت: در کمیسیون فرهنگی مجلس، سریال از نظر مفاهیم بررسی شد و آنها پیغام فرستادند که سریال مورد پسندشان واقع شده است. 

تیمورنژاد ضمن اشاره به این نکته که از فصل اول استقبال خوبی شد، تصریح کرد: مخاطبان از فصل دوم استقبال خیلی خیلی خوبی داشتند، از طریق برنامه "آلکسا" تعداد مخاطبان را می‌توان سنجید که چه تعداد بیننده داشته است.  اگر واژه "سریال" را در اینترنت جستجو کنید، به شما سریال "نفوذ" را پیشنهاد می‌دهد و این نشان از استقبال مخاطبان است.
 
وی ادامه داد: "نفوذ" پربیننده‌ترین سریال ایرانی در بخش فارسی زبان" اینترنت" در جهان است. 

این کارگردان گفت: فصل اول "نفوذ" در سایت خود سریال بیش از یک میلیون بیننده داشته و فصل دوم آن تا به امروز 200 هزار نفر بیننده داشته است. البته بیش از 300 سایت ایرانی فایل‌های دانلود این سریال را بر روی سایت‌هایشان قرار داده‌اند که ما از آمار این سایت‌ها اطلاعی نداریم که تعداد مخاطبان چقدر بوده است. 

تیمورنژاد تصریح کرد: نکته‌ای که ما در سریال اینترنتی "نفوذ" مطرح کردیم بحث سبک زندگی ایرانی اسلامی است که این روزها درخصوص آن زیاد صحبت می‌شود. و ما درسریال "نفوذ" در بخش‌هایی این موضوع را مدنظر قرار دادیم. 

این کارگردان اظهار داشت: ما روزانه پیغام‌هایی را از طرق مخاطبان در حدود ساعت 4 الی 5 صبح بر روی سایت مشاهده می‌کنیم و این اتفاق جالبی است و ما انتظار نداشتیم که "نفوذ" تا این حد مورد توجه قرار بگیرد. 







وی ادامه داد: ما به لحاظ بحث بودجه‌ای تبلیغات زیادی انجام ندادیم ولی مردم با دیدن این سریال "نفوذ" را تبلیغ می‌کنند.
 
این کارگردان بیان کرد: قرار بود سریال فصل اول و دوم "نفوذ" در قالب یک تله فیلم از شبکه سه سیما پخش شود اما با صحبت‌هایی که شد هرگونه بحث درخصوص اینترنت همچون "سریال اینترنتی" و یا رادیو اینترنتی در تلویزیون در حال حاضر انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: با شبکه‌های تماشا، نمایش، آی فیلم گفتگو کردیم که شاید این سریال از این شبکه‌ها پخش شود. 

تیمورنژاد اظهار داشت: "سریال اینترنتی" به عنوان یک اتفاق جدید در ایران 10 سال است که در جهان ساخته می‌شود و تا حدی سریال‌های اینترنتی مورد توجه است که آکادمی "سریال‌های اینترنتی" در جهان وجود دارد و چند جشنواره بزرگ برای سریال‌های اینترنتی برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: ساخت سریال‌های اینترنتی قواعد خاصی دارد و مدت زمان اینگونه سریال‌ها 5 تا 15 دقیقه تعریف شده است و به طور معمول این سریال مدت زمانش زیر 10 دقیقه است. 

وی تصریح کرد: هنوز در ایران فرهنگ سریال اینترنتی جا نیافتاده است و به این سریال‌ها نگاه تلویزیونی دارند و یا تصور می‌کنند که یک فیلم سینمایی را قسمت، قسمت کرده‌اند و بر روی سایت قرار می‌دهند. 

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه به مردم اطلاع‌رسانی کنیم که سریال اینترنتی را با نگاه سریال‌های تلویزیونی نبینند و این دو با هم فرق می‌کند.
 
تیمورنژاد افزود: سریال‌های اینترنتی پدیده دنیای امروز است و برای کسانی بوده که وقت دیدن سریال‌های طولانی را ندارند و علاقه‌مند به تماشای سریال کوتاه هستند. 

این کارگردان افزود: مخاطبان انتظار دارند که زمان سریال حداقل به 30 دقیقه برسد، در سریال اینترنتی "نفوذ" قواعد بین‌المللی درخصوص مدت زمان و دکوپاژها درخصوص یک سریال اینترنتی رعایت شده است. 

وی گفت: تمام سکانس‌های "نفوذ" حدود 2 تا 3 دقیقه‌ای بوده است.
 
تیمورنژاد خاطر نشان کرد: درصورت ساخت فصل سوم "نفوذ" بازیگرانی به کار اضافه می‌شود و بازیگران اصلی به طور قطع حضور خواهند داشت، چون با کار آشنایی داشته و در این سریال خوب درخشیدند و مخاطبان آنها را دوست داشتند.
 
گفتنی است: فصل دوم نخستین سریال اینترنتی ایران "نفوذ" بر روی سایت www.3rial.TV قابل مشاهده است. 

انتهای پیام/  
 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
قشنگ بود
ممنون ازتمام عوامل
علی
۰۵:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
من بعد چند سال تازه فهمیدم چنین سریالی پخش شده !!!
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
منم تو ایتا تبلیغشودیدم
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۳ تير ۱۳۹۵
بسیار عالی بود از سازندگانش کمال تشکر رو دارم
مهدی
۱۳:۰۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۳
ارزش دانلود داره اونایی که دیدن جواب بدن
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
بله ارزشش روداشت
منتظرفصل سوم هستیم
امیرحسین
۱۲:۴۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعاً سریالش قشنگه.
فصل دومش البته دیر اومد ، منتظر فصل سومشم هستیم.
علی
۱۳:۳۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
ادامه این سریال کی میاد؟ فصل سومش؟