سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت انتخاب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره:

باید حمایت بیشتری از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره شود

"عباس جهانگیریان" گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره با یک بودجه اندک در حال برگزاری است و باید حمایت بیشتری از این دست جشنواره‌ها شود تا زحمات فعالان عرصه تئاتر کودک و نوجوان بهتر به بار بنشید.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان؛ عباس جهانگیریان، عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره، گفت: چنانچه در طول سال جریان‌های تئاتر کودک و نوجوان را حمایت کنیم و از مرکز کارشناسانی را جهت مشاوره و تقویت آثار به شهرستان‌ها اعزام نماییم طبیعتا کارها به سمت ارتقاء کیفی حرکت می‌کند. خوشبختانه قرار است این کار در سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره اتفاق بیفتد. 

وی افزود: آثار نسبتا خوبی از میان 56 اثر رسیده به سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره دیدیم و از میان کارهای نسبتا خوب، 12 نمایش را انتخاب کردیم. 

نویسنده نمایش‌نامه‌های «دو پهلوان» و «ضحاك» تصریح کرد: اگر تئاتر کودک در وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزارتخانه‌ای که نزدیک به 14 تا 15 میلیون کودک و نوجوان زیر نظر آن مشغول تحصیل هستند رونق گیرد، پشتوانه‌سازی بسیار خوبی در تئاتر کشورمان اتفاق می‌افتد. 

این نمايشنامه‌نويس و پژوهشگر تئاتر ادامه داد: تا زمانی که گروه‌های تئاتر در مدارس شکل نگیرد و جشنواره‌های دانش‌آموزی تئاتر برقرار نشود، تئاتر کودک و نوجوان به شکوفایی کامل نمی‌رسد.

جهانگیریان ضمن درخواست توجه بیشتر مسئولین صدا و سیما به تئاتر کودک و نوجوان تاکید کرد: صدا و سیما می‌تواند نمایش‌های خوب کودک و نوجوان را ضبط و به عنوان تله تئاتر برای مخاطبان کودک و نوجوان پخش کند. این کار هم جنبه آموزشی و تربیتی دارد و هم در رونق تئاتر کودک و نوجوان نقش بسزایی ایفاء می‌کند. 

گفتنی است، سومین جشنواره سراسری تئاتر كودك و نوجوان سوره، از 16 تا 19 دی‌ماه سال‌جاری، به همت حوزه هنری کودک و نوجوان و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در دو بخش مسابقه در موضوعات «قرآن و سیره معصومان(ع)»، «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «خِردورزی و فلسفه»، «اخلاق اجتماعی»، «سبك زندگی»، «بازی، ورزش و سرگرمی»، «علم و فناوری» و «زبان فارسی» و بخش جنبی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: تئاتر ، جشنواره ، کودک ، نوجوان ، سوره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.