سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار فدوی:

پیشرفته‌ترین انواع مختلف مین را در اختیار داریم/ 22 شناور جنگی آمریکا مورد آسیب قرار گرفته است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما 12 فروند شناور از جمله یک ناو جنگی در حالی که 84 شناور مین‌روب آن‌ها را اسکورت می‌کردند به وسیله مین مورد هدف قرار دادیم.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، ضمن تشریح اولین مرحله رزمایش پیامبر اعظم(ص)9 برای فرماندهان ارشد حاضر در منطقه رزمایش اظهار داشت: در کل جغرافیای خلیج فارس به خصوص در جنوب برای عبور و مرور متکی به 19 کانل هستیم و اگر این کانال‌ها مسدود شود هیچ ترددی به سمت جنوب خلیج فارس انجام نخواهد شد.
 
وی بابیان اینکه آمریکایی‌ها خود اذعان دارند که بیشترین ترس آن‌ها از مین‌های دریایی است، افزود:  22 شناور جنگی آمریکا مورد آسیب قرار گرفته که 15 مورد آن‌ها به وسیله مین دچار آسیب شده است.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: ما در زمان جنگ نیز عملیات مین‌ریزی را انجام می‌دادیم؛ هرچند در آن زمان ابتدایی‌ترین نوع مین‌های دریایی را در اختیار داشتیم اما باز هم توانستیم آسیب‌هایی را به نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس وارد کنیم.

وی افزود: ما امروز پیشرفته‌ترین انواع مختلف مین را در اختیار داریم که آمریکایی‌ها هیچ‌گاه وجود چنین مین‌هایی را در کشورهای دیگر متصور نیستند.

سردار فدوی گفت: آمریکا از سال 2011 تاکنون بزرگ‌ترین رزمایش‌های خود را به عملیات‌های مین‌روبی اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها در زمان جنگ در عرصه مین‌روبی هیچ موفقیتی نداشتند. ما 12 فروند شناور از جمله یک ناو جنگی در حالی که 84 شناور مین‌روب آن‌ها را اسکورت می‌کردند به وسیله مین مورد هدف قرار دادیم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.