گزارش/ مهم‌ترين اخبار حوزه دفاعي در تير 91

دستیابی به جزئیات جدید " پهپاد RQ170 " / موشک های سپاه 35 پايگاه آمريکا را منهدم خواهد كرد

حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، در تير ماه 1391، اخبار مختلفي را پي‌گيري كرد كه در اين گزارش به مهم‌ترين آن‌ها مي‌پردازيم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين اخبار تير ماه 1391 در اين حوزه به‌ اين ترتيب است:

وزير دفاع ايران را بهتر بشناسيم
"سردار وحیدی" وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، در سال 1337 در شیراز متولد شد.

نيروي هوايي ايران جزو 10 نيروي هوايي برتر جهان است
معاون هماهنگ کننده نيروي هوايي ارتش گفت: به طور قطع امروز نيروي هوايي ايران قوي ترين نيروي هوايي منطقه و جزو 10 نيروي هوايي برتر جهان است.

اگر شرايط اقتضا كند پيكر خود را براي دفاع از ولايت تكه‌تكه خواهيم كرد

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به مذاکرات ايران و 5+1 گفت: همه بدانند كه بايد براي دفاع از حريم ولايت، عاشقانه مثل اصحاب عاشورا ايستاده ايم و اگر شرايط اقتضا كند پيكر خود را نيز در اين راه تكه تكه خواهيم كرد.

کسي که سپاه را تخريب کند"نفهم سياسي" است
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: كسي كه به ساحت سپاه تعرض کرده و يا سپاه را تخريب كند نادان و نفهم سياسي است چرا كه مسئوليت حفاظت از كل دستاوردهاي انقلاب برعهده سپاه است.

سردار سلامي: مي توانيم تمامي اهداف متحرک را به صورت صد در صد مورد هدف قرار دهيم

جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: مي توانيم تمامي اهداف متحرک را با استفاده از موشک هاي بالستيک به صورت صد در صد مورد هدف قرار دهيم.

برنامه‌اي براي اجراي رزمايش مشترك با چين و روسيه نداريم
فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: برنامه رزمايش‌هاي نيروي دريايي را معمولاً از طريق رسانه‌ها اعلام مي‌كنيم و تا به حال برنامه اي براي برگزاري رزمايش مشترك با چين و روسيه نداشته‌ايم.

رونمايي از دستاورد جديد در حوزه دفاع زميني
فرمانده نيروي زميني ارتش در حاشيه مراسم تجليل از جانبازان در جمع خبرنگاران از رونمايي دستاوردي جديد در حوزه دفاع زميني در آغازين روز هفته دفاع مقدس خبر داد.

ماجراي درگيري تکاوران ارتش با دزدان دريايي در مدار 7 درجه
ناخدا سليماني، دوباره سعي کرد کارلوس و افرادش را متقاعد به ترک کشتي کند اما آنها به شدت مقاومت کردند و در نهايت دستور حمله صادر شد.

درگيري ارتش با دزدان دريايي در درياي سرخ
معاون عمليات نيروي دريايي ارتش اين بار از حماسه آفريني ناوگروه رزمي و محافظين اين نيرو در درياي سرخ خبر داد.

نقش اساسی سپاه در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان
فرمانده نیروی زمینی سپاه، نقش اين نهاد را در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بسیار اساسی خواند و افزود: در مقاطع مختلف طرح‌های متفاوتی از سوی سپاه برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اجرا شده است.

عملکرد خوب بسیجیان عامل خنثي شدن توطئه‌های داخلی و خارجی

فرمانده کل سپاه عملکرد خوب بسیجیان را نقطه عطف تثبیت نظام مقدس اسلامی و موجب خنثی شدن توطئه‌های داخلی و خارجی دانست.

با تدبير رهبري بسيج سازندگي خلاء جهاد سازندگي را پُر كرد
نماينده ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به عملكرد نادرست مجلس ششم در خصوص ادغام جهاد سازندگي با وزارت كشور گفت: بسيج سازندگي با تدبير رهبر معظم انقلاب، خلاء جهاد سازندگي را پُر كرد.

طرح دعوي عليه مطهري صورت نگرفته است
مسئول روابط عمومي کل سپاه پاسداران در خصوص گزارش‌هاي مبهمي مبني بر شکايت سپاه از مطهري، گفت: تصميم بر آن است كه در حال حاضر شکايتي از اين نماينده مجلس صورت نگيرد.

سپاه 4 تیم تروریستی را در داخل کشور منهدم کرد
فرمانده نیروی زمینی سپاه از انهدام 4 تیم تروریستی که برای انجام عملیات در داخل کشور تشکیل شده بودند خبر داد.

استراتژی حضور ایران در آب‌های بین‌المللی
وزير دفاع: ایران بايد از منافع ملی خود در آب‌هاي بين الملي نيز حفاظت و حراست کند. از سوی دیگر حضور ایران در آب‌های بین‌المللی براساس کنوانسیون‌های دریایی و با توجه به حقوق دریایی امری قانونی است.
 
در صورتي که به ايران حمله شود، حمله مي‌کنيم

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: در صورتي كه مورد حمله قرار گيريم اقدام به حمله را در دستور كار خود داريم و حتي در صورت لزوم براي حملات چند جانبه و گسترده برنامه‌ريزي كرده‌ايم.
 
سوريه با سرنگوني هواپيماي تركيه پاسخ كوبنده‌اي به متجاوزان داد
مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه در خصوص نقض حريم هوايي سوريه توسط هواپيماي تركيه گفت: ‌اقدام دولت سوريه در سرنگوني اين هواپيما پاسخ كوبنده‌اي به متجاوزان بود.
 
امير پوردستان: كماندوهاي ارتش به عنوان سلاحي هوشمند بايد در عمق خطوط دشمن نفوذ کنند
فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: در مقابل هرگونه تجاوز دشمن، نيروهاي مسلح و ملت ايران با از خودگذشتگي و ايثار از مرزهاي خاكي، آبي و هوايي كشور دفاع مي‌كنند.
 
اطلاعاتي درباره رادارهاي ايران
از جمله رادارهای مهم ایرانی، رادار کاشف است؛ راداری تمام متحرک، میانبرد، در باند S با برد بیشینه ۱۵۰ کیلومتر و سقف ۱۴هزار متر که عملکرد آن دو بُعدی است.
 
کلاه سبزهای تیپ 65 نوهد، برای تمام ماموریت ها آمادگی دارند
فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: کلاه سبزهاي تيپ 65 نوهد جهت انجام هرگونه مأموريتي در آمادگي کامل بسر مي برند.
 
توانايي هوانيروز در جنگ‌هاي ناهمطراز
فرمانده هوانيروز ارتش گفت:‌ به دليل نقش مهم هوانيروز در جنگ‌هاي ناهمطراز همواره با ارتقا و بهينه‌سازي تجهيزات، به‌روز رساني آموزش فنون نظامي و انجام رزمايش براي بالا بردن هرچه بيشتر سطح آمادگي در هوانيروز مي‌كوشيم.
 
زمين و شرايط بازى را ما تعيين مي‌‏كنيم
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که زمین و شرایط بازی را ما تعیین می‌کنیم.
 
امارات و آمريکا در حدي نيستند که بتوانند ادعاي ارضي کنند

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح گفت:حمايت اوباما از رويکرد امارات بر جزاير سه گانه حرکت مضحکي است و دولت آمريکا از اين‌گونه تحرکات سخيف و مضحک در دوران رياست جمهوري اوباما کم نداشته است.
 
ماجرای سرنگونی ایرباس ایرانی فراموش نخواهد شد
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دکترین تهدید در برابر تهدید به ما دیکته می‌کند در برابر حمله، حمله گسترده‌تر انجام شود و برای انجام این کار آمادگی‌های لازم وجود دارد.
 
دزدان دريايي منافع چه كساني را تامين مي‌كنند؟
فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: در اين كه دزدان دريايي از جايي حمايت مي‌شوند شكي نيست ولي بايد بررسي كرد قايق‌هاي تندرو و سلاح‌هاي آنها از کجا تأمين مي‌شود و منافع اين كار به جيب چه كساني مي‌رود.
 
دستیابی به جزئیات جدیدی از پهپاد RQ170

سردار وحیدی تصریح کرد: دستیابی به جزئیات و مسایل فنی RQ170 مسیر طبیعی خود را طی می‌کند که در این راستا دستاوردهای جدیدی بدست آمده است.
 
الحاق شناورهاي سطحي و زيرسطحي جديد به نيروي دريايي ايران
فرمانده نيروي دريايي ارتش از الحاق شناورهاي سطحي و زيرسطحي جديد در آينده نزديك به اين نيرو خبر داد و افزود: هر روز حضور خود را در آب‌هاي آزاد، گسترده‌تر مي‌كنيم.
 
کدشکني همه سامانه‌هاي RQ170 / رونمايي از موشک بالستيک رادارزن

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه از کدشکني همه سامانه هاي پهپاد RQ-170، رونمايي از موشک بالستيک رادارزن و استفاده از هواپيماهاي جنگنده بمب افکن بدون سرنشين در رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7 خبر داد.
 
رژيم صهيونيستي در حدي نيست كه بخواهد با ايران درگير شود
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران گفت: در صورت كوچكترين تهاجم رژيم صهيونيستي عليه كشورمان،‌ ايران بهانه‌اي دارد تا رژيم صهيونيستي را از نقشه كره زمين محو كند.
 
مرحله مقدماتی رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) 7 آغاز شد

از اولین ساعات صبح امروز(دوشنبه) مرحله مقدماتی رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) 7 آغاز شد.
 
حمايت از سوريه امري ضروري است/ بايد توان تهاجمي ايران در جنگ سايبري تقويت شود
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: مستکبراني که آشوبگران سوريه را تجهيز تسليحاتي مي‌کنند، امروز تمام توان خود را براي شکست طرح 6 ماده‌اي کوفي عنان نهاده اند، که البته حمايت مداوم ايران، روسيه و چين باعث جلوگيري از انحراف اين طرح شده است.
 
بارش باران موشک‌هاي بالستيک بر سر پايگاه‌هاي نظامي شبيه‌سازي شده

با آغاز مرحله اصلي رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7، موشک‌هاي بالستيک، پايگاه‌هاي نظامي شبيه‌سازي شده هوشمند را مورد اصابت قرار مي‌دهند.
 
نيروي هوا فضاي سپاه بر لبه تکنولوژي حرکت مي‌کند
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران گفت: اين نيرو در حال حاضر در زمينه هاي آفندي و پدافندي مثل ساخت موشک هاي زمين به زمين و هواپيماهاي بدون سرنشين به نتايج خوبي دست يافته و اکنون بر لبه تکنولوژي نظامي حرکت مي‌کند.
 
رزمايش موشکي سپاه پاسخي به بي ادبي سياسي دشمنان است

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح کرد: رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7، در واقع واكنشي است به كساني كه با بي ادبي سياسي با ملت ايران حرف مي زنند و مي گويند گزينه نظامي روي ميز است.
 
استفاده از موشک‌هايي با برد 2000 کيلومتر/ آزمايش موشک بالستيک رادارزن در آينده نزديک
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران از به‌کارگيري موشک هايي با برد 2000 کيلومتر در رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7 و آزمايش موشک بالستيک رادارزن در آينده نزديک خبر داد.
 
بمباران اهداف توسط هواپيماهاي بدون سرنشين/ پايان مرحله اصلي رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7
دومين روز رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7 با پرتاب انواع موشك هاي دور برد ميان برد و كوتاه برد از اقصي نقاط كشور به سوي اهداف مورد نظر و بمباران پايگاه‌هاي شبيه‌سازي شده توسط هواپيماهاي بمب‌افکن بدون سرنشين، پايان رسيد.
 
نجات نفتكش ايراني در تنگه باب المندب توسط ارتش
جانشين نيروي دريايي ارتش در مراسم صبحگاه ستاد نيروي دريايي ارتش از نجات يك فروند نفتكش ايراني توسط نيروي دريايي ارتش در تنگه باب المندب خبر داد.
 
انهدام 35 پایگاه‌ آمریکا در اولین دقایق حمله به ايران توسط موشک‌هاي سپاه
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: 35 پايگاه آمریکایی در اطراف ایران هستند که همگی در تیررس موشک‌های ما قرار دارند که اگر حمله اي به کشور صورت گيرد تمام اين پايگاه‌ها را کاملاً منهدم مي‌کنيم.
 
موشک خلیج فارس به سمت هدف دریایی شلیک شد
در آخرین مرحله از رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) 7، موشک خلیج فارس به سمت هدف دریایی مشخص شلیک شد.
 
در روز واقعه موشک‌های سپاه همچون صاعقه بر سر دشمنان فرود خواهد آمد
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر آمادگی فراگیر ملت ایران و عدم تسلیم برابر زورگویی‌ها و فشارهای مختلف دشمنان گفت: ما به هر تهدیدی پاسخ قاطع، کوبنده و پشیمان‌کننده می‌دهیم و در روز واقعه موشک‌های سپاه همچون صاعقه بر سر دشمنان فرود خواهد آمد.
 
موشک "شهاب 3" کليدواژه مرگ رژيم صهيونيستي
اين موشك‌ها كه در انوع ميان برد و دوربرد ساخته شده اند، مي توانند به راحتي اهداف خود را مورد اصابت قرار دهند و شايد همين ويژگي بود كه نام شهاب 3 را به عنوان كليد واژه مرگ براي رژيم صهيونيستي در جهان جا انداخت.
 
افتتاح خط توليد و تحويل انبوه سامانه ضد زره دهلاويه
سردار وحيدي در مراسم افتتاح خط توليد سامانه ضد زره دهلاويه گفت: موشك دهلاويه يكي از پيشرفته‌ترين موشك‌هاي ضد زره است كه براي انهدام انواع تانك‌هاي پيشرفته مجهز به زره واكنشگر طراحي شده است.
 
نجات کشتی تجاری سنگاپوری از چنگ دزدان دریایی توسط ناوگروه ارتش
بیستمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش، یک فروند کشتی تجاری سنگاپوری را در دریای سرخ از چنگ دزدان دریایی نجات داد.

اگر منافع کشور تهديد شود تنگه هرمز را مي‌بنديم 
رئیس ستاد كل نیروهای مسلح گفت: براي بستن تنگه هرمز طرح داریم، چرا که يک فرد نظامی بايد برای هر موضوع، طرحی داشته باشد اما مبادرت به انجام این کار نخواهيم کرد مگر اینکه منافع کشور به خطر بیفتد.

تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش در شمال‌غرب کشور آغاز شد 
تمرین تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب کشور با رمز یامهدی ادرکنی(عج) آغاز شد.
 
اعلام وضعیت آماده‌باش به کلیه یگان‌های پدافند‌هوایی محدوده تمرین تاکتیکی 
در ادامه تمرین تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، وضعیت آماده باش به کلیه یگان‌های پدافند هوایی مستقر در محدوده منطقه تمرین تاکتیکی اعلام شد.

شناسايي هواپيماي دشمن فرضی در تمرین تاکتیکی پدافند هوایی 

در ادامه نخستین مرحله از تمرین تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) هواپیمای شناسایی دشمن فرضی توسط ایستگاه‌های راداری، سایت‌های شنود زمینی و هوایی و شبکه‌ دیده‌بانی بصری هوایی مورد کشف و شناسایی قرار گرفت.

رزمايش قائم(عج) نيروي زميني ارتش در غرب کشور آغاز شد 
رزمايش قائم (عج) نيروي زميني ارتش، با هدف ارتقاء توان رزمي و کسب آمادگي دفاعي اين نيرو از صبح امروز(دوشنبه) در غرب كشور آغاز شد.

آغاز دومین مرحله تمرین تاكتیكی پدافند هوایی ارتش 
دومین مرحله تمرین تاكتیكی منطقه ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) برای كشف تهاجم و مقابله با هواپیماهای دشمن فرضی توسط سامانه راداری در تبریز آغاز شد.

یگان‌های واکنش سریع پدافند هوایی ارتش در مناطق عملیاتی مستقر شدند 

در ادامه دومین مرحله از تمرین تاکتیکی منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) یگان‌های واکنش سریع پدافند هوایی نیروهای مسلح به سرعت در مناطق عملیاتی از پیش تعیین شده گسترش یافتند.

اضطراب غیر قابل انکار صهیونیست‌ها نوید آزادی قدس را می‌دهد 

رییس ستاد انتفاضه و قدس گفت: اضطراب غیر قابل انکاری که در رژیم صهیونیستی شاهدیم این نوید را می‌دهد که پیش بینی حضرت امام(ره) تحقق یافته و به یاری خداوند بیت المقدس و قدس عزیز به صاحبان اصلی آن باز خواهد گشت.

واکنش سریع نیروهای مسلح ايران در قبال هرگونه اقدام تعرض‌آمیز به تنگه هرمز
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هرگونه اقدام سوء و تعرض‌آمیز به تنگه هرمز با برخورد سریع نیروهای مسلح جمهوري اسلامي ايران مواجه خواهد شد.

موشک "خلیج فارس" با سرعت 3000 متر در ثانیه تجسم نابودی ناوهای دشمن 
موشک "خلیج فارس" با سرعت 3 هزار متر در ثانيه و برد 300 کیلومتر داراي یک کلاهک 650 کیلوگرمی، تجسم نابودی ناوهای دشمن است و با بهره‌گیری از پیشران سوخت جامد و سامانه‌های هدف‌گیری و هدایت پیشرفته، در مدت کمتر از چند دقیقه آماده‌ی پرتاب شده و با سرعت 3 ماخ در مدت کوتاهی با زاویه‌ی زیاد‌(بیش از 45 درجه نسبت به افق) و از بالا به کشتی دشمن اصابت می‌کند.

خط مقدم ما سوريه است/ كاركرد ناوهاي آمريكا عمليات رواني است
 
ريیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: الان ما در سوريه درگير هستيم و خط مقدم ما آنجاست در اين جبهه مقابل تمام استكبار ايستاده‌ايم، تلاش استكبار اين است كه سوريه را با عمليات رواني شكست دهد؛ عمليات رواني يعني اثرگذاري بر فكر و اراده طرف مقابل به گونه‌اي كه خواسته شما را با اراده خودش بدون درگيري انجام دهد.
 
پایدارسازی شبکه راداری کشور علیه جنگ الکترونیک دشمن فرضی 
در ادامه تمرين تاکتيکي پدافند هوايي ارتش، نیروهای پدافندی مستقر در منطقه رزم با اقدام به موقع توانستند اقدامات جنگال دشمن فرضی را خنثی کنند.

تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش پایان یافت 
با سرنگوني چندین فروند هواپیمای بدون سرنشین و رادار گریز دشمن فرضي توسط سامانه‌های توپخانه‌ای، آخرین مرحله از تمرین تاکتیکی منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به پايان رسيد.

بستن تنگه هرمز براي ما يك امكان است/ توليدات سينمايي ارشاد بسترساز بي‌بند‌و‌باري در جامعه 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: هر كشوري حق دارد از تماميت و استقلال منافع و ارزش‌هاي حياتي خود دفاع کرده و در اين مسير از ابزارهاي موجود بهره ببرد که در اين زمينه، تنگه هرمز هم براي ما يك امكان است.

ارتش جمهوري اسلامي ايران الگويي براي ارتش کشورهاي مسلمان است 
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه ارتش جمهوري اسلامي ايران تنها ارتش در دنيا است که در فرماندهي آن نائب امام زمان(عج) حضور دارد، افزود: اين ارتش، با تجربه حضور در 8 سال دفاع مقدس الگوي ارزشمندي براي کشورهاي مسلمان جهان شده است.

کودتاي آمريکايي در پايگاه شهيد نوژه "کودتاي نقاب" نام گرفت 
معاون هماهنگ کننده نيروي هوايي ارتش گفت: کودتاي آمريکايي در پايگاه شهيد نوژه "کودتاي نقاب" نام گرفت.
 
نيروي دريايي ارتش عنصر ياري‌دهنده ناوگان تجاري كشورهاي فرا منطقه اي 
معاون هماهنگ كننده نيروي دريايي ارتش گفت: امروز حضور نيروي دريايي ارتش در خليج عدن نه تنها باعث تامين امنيت كشور است بلكه به يك عنصر كمكي براي ناوگان تجاري كشورهاي فرا منطقه اي تبديل شده است.

شبکه‌ جاسوسی‌ آمریکا گروه‌های جهادی بحرین را در اختیار شکنجه‌گران وهابی قرار می‌دهد 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیامی تاکید کرد: ملت بحرین امروز مقابل تمام جهان زورگو و سلطه‌گر به رهبری آمریکای جنایتکار ایستاده است و نه آل سعود.

موشك " حوت " پايان امپراطوري ناوهاي هواپيمابر غول پيكر 
شايد در نگاه اول به نظر برسد كه هيچ جنگنده يا شناوري جرات نزديك شدن به ناوهاي آمريكايي حاضر در منطقه را به دليل آتش زا بودن نداشته باشند ولي موشك " حوت " با اقتدار كامل امپراطوري ناو ها را از بين برده است و می تواندخسارتی بالغ بر چهار میلیارد و پانصد میلیون دلار بر آمریکا وارد کند.

بيداري اسلامي با تشكيل مقاومت آغاز شد 
فرمانده سپاه محمد رسول الله گفت: بيداري اسلامي با تشكيل حزب‌الله ومقاومت آغاز شد و سردار احمد متوسليان ادامه دهنده راه شهيد چمران بود.

اعلام آمادگي سپاه براي ايستادگي در برابر هرگونه تهدید عليه نظام 
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر تهدیدی بر ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود داشته باشد نیروهای مسلح بویژه نیروی زمینی با تمام قدرت در برابر آن ایستادگی خواهند کرد.
 
نخستین هجوم سراسري ایران در "عمليات رمضان" 
هدف اصلى جمهوری اسلامی ايران از انجام این هجوم سراسری وادار كردن جامعه بين المللى به تنبيه متجاوز بود تا از اين رهگذر خدشه ای به ماهيت انقلاب اسلامى وارد نشود.

موشك "قیام-1" استثنايي ترين موشك ايران 
موشك بالستيك "قيام" به علت عدم وجود بالك، ايران را در زمره كشورهاي پيشرفته در صنايع نظامي قرار داده است؛ برد قیام 800 کیلومتر بوده و کلاهکی به جرم 746 کیلوگرم را حمل می‌کند در حالیکه موشک شهاب‌ 2 با کلاهک 750 کیلوگرمی 500 کیلومتر برد دارد.

بايد براي اسلامي کردن جامعه و دولت تلاش کرد
 
فرمانده بسيج وزارتخانه ها و ادارات گفت: امروز در مرحله اسلامي كردن دولت و جامعه هستيم و بايد تمام تلاش ها را در اين زمينه به كار گيريم.

ايران قواعد نبرد را در خلیج فارس و تنگه هرمز تعریف می‌کند 
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به احتمال درگیری با دشمنان فرامنطقه‌ای در خلیج‌فارس گفت: اگر قرار باشد در منطقه امنیتی وجود داشته باشد و تنها برای ایران نباشد برای هیچ کس وجود نخواهد داشت.

در آستانه فتح خیمه معاویه‌ هستيم
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه شرایط ما اکنون شرایط حساسی است، گفت: ما در آستانه فتح خیمه معاویه‌ایم و به سمت ظهور امام زمان(عج) پیش می رویم. مردم ما باید بیش از گذشته صبر و استقامت داشته باشند.
 
دشمن از محتواي انقلاب اسلامي در هراس است 
مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: گفتمان انقلاب اسلامی امروز از مرزهای جغرافیایی ایران و کشور اسلامی عبور کرده و به عنوان گفتمان جدید و منطبق با فطرت آحاد بشریت در صحنه بین‌الملل حضوری زنده و پویا دارد.

نیروی دریایی سپاه در كنار ارتش امنیت خلیج فارس را تامین می كند 
معاون بازرسی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نیرو همه تحركات نیروهای آمریكایی و حامیانش را نه تنها در خلیج فارس بلكه از زمانی كه از دریای كارائیب به سمت دریای عمان و خلیج فارس حركت می كنند تحت كنترل سامانه های جمع آوری اطلاعات خود دارد و بطور مداوم آنها را رصد می كند.

التماس يک‌ساله آمريکا به ايران براي اعلام علائم در عمليات‌هاي نظامي 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه دشمنان، همواره از عزت خدادادی و الهی ملت ایران و رزمندگان نیروی دریایی سپاه در هراسند گفت: بیش از یک سال است آنها به ما التماس می‌کنند که علائمتان را برای زمان عملیات نظامی به ما بگویید.

به هر تهديد پاسخي مناسب خواهيم داد 
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران در جهت تامين امنيت منطقه تلاش مي کند؛ افزود: به دنبال بر هم زدن امنيت منطقه نيستيم اما در مقابل هر گونه تهديدي پاسخ مناسب را مي دهيم.

ضربه پشيمان‌كننده سوريه به متعرضان به خاك اين كشور 
كارشناس مسائل سياسي ـ نظامي گفت: سوريه يا نيروهاي حزب‌الله لبنان كه با اسرائيل درگير هستند، مي‌توانند ضربات پشيمان‌كننده‌‌اي را به مهاجمان سوريه بخصوص رژيم صهيونيستي وارد كنند.

بستن تنگه هرمز مستلزم دستور فرمانده كل قوا است 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ما طرح بستن تنگه هرمز را داریم ولی اجرای آن مستلزم تدبیر و دستور فرمانده معظم کل قوا است.

از آمريكا براي انجام حملات سايبري شكايت مي‌کنيم
 
معاون حقوقي- پارلماني سپاه پاسداران گفت: در عرصه بين المللي، اقدامات حقوقي در رابطه با حملات و تهديدات سايبري آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه كشورمان را دستور كار خود قرار داده ايم.
 
در اختيار داشتن کنترل و امنيت منطقه توسط جمهوري اسلامي ايران 

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: امنيت منطقه در زير سايه اقتدار جمهوري اسلامي ايران برقرار است و کشوري که کنترل و امنيت در منطقه را در اختيار دارد هر کاري مي تواند انجام دهد.

ايران قادر به كنترل كامل تنگه هرمز است 
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: اگر کسي بخواهد در امنيت تنگه هرمز خللي ايجاد کند ما قادر به کنترل كامل آن هستيم.

رئیس ‌جدید اداره عقیدتی سیاسی سازمان صنایع دفاع منصوب ‌شد‌ 
طی حکمی از سوی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌باقر ابراهیمی به سمت ریاست اداره عقیدتی سیاسی سازمان صنایع دفاع منصوب شد.

استیصال دشمنان از اقتدار موشکی و دریایی سپاه 
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امروز اقتدار موشکی و دریایی سپاه برای دشمنان انقلاب قابل تامل نبوده و خود را برابر آن مستأصل می‌بینند.

ناگفته‌هايي از پذيرش قطعنامه توسط امام(ره)/ چه كساني جام زهر را به امام دادند 
حاج محسن رفيقدوست از سفرش به كره شمالي براي خريد موشک، داستان پررمز و راز پذيرش قطعنامه در تيرماه 1367 از سوي امام خميني(ره) و ماجراي نوشيدن جام زهر، جريان انحرافي، علت سکوتش در خصوص برخي مسائل و ... مي‌گويد.
 
ناوهای هواپیمابر آمریکا آهن پاره‌ای بیش نیستند/ جنگ ما به نقطه سرنوشت‌ساز و حساسی رسیده است 

جانشین فرمانده کل سپاه با بيان اينکه نبرد ما با دشمنان در تمامی ابعاد، مقیاسی جهانی یافته و این بی‌‌سابقه است؛ گفت: پاسداران انقلاب اسلامی از بزرگی ناوهای هواپیمابر آمریکا و دشمنان فرامنطقه‌ای هرگز ترسی به دل راه نداده و این تجهیزات در نگاه آنان، آهن‌پاره‌ای بیش نیست.

ايران نمي‌تواند در برابر کشتار مسلمانان در ميانمار بي‌تفاوت باشد 
سردار جزايري با اشاره به کشتار مسلمانان در ميانمار، تأکيد کرد: وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، سكوت جوامع را در قبال فجايع ميانمار بشكنند.

شرارت‌های آمریکا میزان آمادگی نیروی دریایی سپاه را ارتقاء بخشید 
فرمانده نیروی دریایی سپاه، شرارت‌های آمریکا طی سالیان متمادی در منطقه را از جمله عوامل ارتقای آمادگی‌ها و توان رزم این نیرو دانست.

مردم ایران تحریم‌‌کنندگان را مجازات خواهند کرد 
سردار جزایری با بيان اينکه مردم ایران ابعاد تحریم‌ها را می‌شناسند، تأکيد کرد: ملت ایران همواره تهدید را به فرصت تبدیل کرده است.

ايران با انجام فعاليت‌هاي مثبت به عنوان "معاون پيمان ضابطه‌مند تجارت اسلحه" انتخاب شد 
وزير دفاع گفت: انتخاب ايران به عنوان "معاون پيمان ضابطه‌مند تجارت اسلحه در سازمان ملل" گفت: اين يک معاهده جهاني است که ايران با فعاليت مثبت در اين زمينه مانند نفي تبعيض، ارائه مطالب مفيد و خوب و رعايت مسايل حقوق بشر به اين مقام نائل شده است.

ارتش قدرتمند سوریه آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناکام می گذارد 
وزیر دفاع بعدازظهر امروز در گفتگوی تلفنی با سپهبد فهد جاسم فریج گفت: تضعیف ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی یا هر جریان دیگری خدمت به رژیم صهیونیستی و خیانت به منافع ملت و کشور سوریه است.

سرلشكر فيروزآبادي را بيشتر بشناسيم 
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در سال ۱۳۳۰ در شهر مشهد متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع دکترای پزشکی در اين شهر ادامه داد.

جمهوري اسلامي ايران تجهيزات دفاعي کاملي دارد
 
معاون فرهنگي و تبليغات سپاه گفت: اگر کشوري بخواهد براي ايران تهديدي ايجاد کند، به طور قطع آسيب سختي به خود و ديگر کشورهاي منطقه وارد کرده و باعث ناامني بيشتر منطقه خواهد شد و نجات يافتن آن کشور از بحران خود ساخته، امکان‌پذير نيست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دفاعی ، امنیتی ، ارتش ، سپاه ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
جوانمرد
۱۲:۴۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۲
ما که حال کردیم از این پیشرفت . کور شود هرکه نتواند ببیند
-
رضا
۱۲:۳۸ ۰۵ فروردين ۱۳۹۲
زنده باد ايران مقتدر - خوار ذليل باد دشمنان ايران سرافراز
الحمداله روزبه روز ايران عزيز پر قدرتمندتر ميشود . خدايا هرچه زودتر امام زمان (عج )را براي ما برسان .جهت تعجيل درظهور اقا امام زمان (عج) صلوات
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی موسیوند
۲۲:۲۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۲
تا خون در رگ داریم یک مشت از این خاک را از دست نمی دهیم
آخرین اخبار