سردار حاجي زاده در منطقه رزمايش خبر داد؛

استفاده از موشک‌هايي با برد 2000 کيلومتر / آزمايش موشک بالستيک رادارزن در آينده نزديک

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران از به کارگيري موشک هايي با برد 2000 کيلومتر در رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7 و آزمايش موشک بالستيک رادارزن در آينده نزديک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به منطقه رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7 ، سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران در خصوص تفاوت اين رزمايش با رزمايش هاي قبلي گفت: در دوره هاي گذشته همه سامانه ها اعم از دور برد، ميان برد و کوتاه برد، فارغ از بردي که داشتند کنار هم قرار مي گرفتند و از يک نقطه همه موشک‌ها  به سمت اهداف مختلف شليک مي‌‌شدند ولي اين بار به طور ثابت، يک پايگاه مشترک به شکل نمادين ساخته شده است و براساس برد سامانه ها نقاط جغرافياي مختلف کشور را به عنوان پرتاب موشک انتخاب کرديم.

وي افزود: موشک هاي با برد 2000 کيلومتر هم داريم ولي به دليل برنامه‌اي که از قبل پيش بيني شده و با توجه به اينکه در داخل کشور شليک مي شوند فقط از 1300 کيلومتر برد اين موشک‌ها استفاده کرديم.

فرمانده هوا فضاي سپاه موشک هاي با اشاره به شليک موشک‌هاي شهاب 3 در اين رزمايش، تصريح کرد: به فضل و عنايت الهي، همه برنامه هاي پيش بيني شده پيامبر اعظم(ص) 7 تاکنون به خوبي پيش رفته است.

حاجي زاده ادامه داد: گزارش ها حاکي است که تعداد زيادي از موشک‌ها به اهداف، اصابت کرده‌اند و ديگر موشک‌ها هم مشغول آماده سازي و شليک به هدف هستند.

وي برنامه‌هاي ديگر رزمايش امروز را بمباران پايگاه هاي شبيه سازي شده توسط جنگنده ها و بمب افکن ها عنوان کرد و افزود: هواپيماهاي بدون سرنشين نيز در اين رزمايش مورد اصابت موشک هاي ما قرار خواهند گرفت.

فرمانده هوا فضاي سپاه در خصوص انعکاس خبر برگزاري اين رزمايش در رسانه هاي غربي با بيان اينکه آنها قطعاً تحليل خودشان را خواهند داشت، گفت:  براي ما مهم نيست آنها چه محاسباتي داشته باشند و ما اين گونه رزمايش ها را ادامه خواهيم داد.

سردار حاجي زاده اضافه کرد: با توجه به تدابير رهبري عزيز هيچ مشکلي در مسير نخواهيم داشت و برگزاري اين رزمايش ها کمک خواهد کرد تا نيروهايمان به آمادگي کاملي دست يابند.

وي همچنين از آزمايش موشک بالستيک رادارزن در آينده نزديک خبر داد و تأکيد کرد: برد اين موشک‌ها در حال حاضر، 300 کيلومتر است اما به زودي برد آن را افزايش خواهيم داد.

سردار حاجي زاده در پايان در خصوص همزماني اين رزمايش با تحريم هاي اخير صورت گرفته اروپا عليه ايران گفت: آن روزي که ما وارد کننده سيم خاردار بوديم کاري نتوانستند بکنند لذا امروز که صادر کننده موشک هستيم هم هيچ غلطي نمي توانند بکنند. ما تا سپاه، ارتش و بسيج را داريم تهديد نخواهيم شد.
/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار