سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"آذر منصوری":

باید بودجه دولت را از مدار نفت خارج کنیم

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اساسی‌ترین راهبرد اصلاح‌طلبان پیشبرد اصلاحات تدریجی و تقویت نهادهای مدنی در سطح حاکمیت و جامعه است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "آذر منصوری" فعال سیاسی اصلاح طلب در میزگرد "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از نگاه اصلاح طلبی" که به همت حزب اسلامی کار برگزارشد با بیان اینکه اساسی ترین راهبرد اصلاح طلبان، پیشبرد اصلاحات تدریجی و تقویت نهادهای مدنی در سطح حاکمیت و جامعه است، اظهار داشت: اصلاحات مورد  نظر در جامعه با تقویت جامعه مدنی، احزاب سیاسی و تشکل‌های صنفی و نیز به کارگیری ظرفیت‌های مدرن و تاکید بر گفتگو در سطوح داخلی و خارجی امکان پذیر است. 
 
وی افزود: اصلاحات در سطح حاکمیت برای تقویت دموکراسی است که این مهم با به کارگیری قانون اساسی و تاکید بر سند چشم انداز توسعه کشور و با حضور جدی در بستر انتخابات به دست می‌آید. 
 
منصوری با تاکید بر اینکه در طول هشت سال گذشته علی رغم درآمد افسانه‌ای نفت، شاهد کاهش رشد اقتصادی وسرمایه گذاری و همچنین کاهش ارزش پول ملی بودیم گفت: در دولت‌های نهم و دهم شاهد بی انضباطی‌های مالی بودیم که این مسئله به کسری بودجه و افزایش نقدینگی منجر شد. 
 
فعال سیاسی اصلاح طلب با ذکر این مطلب که حداقل در طول سه دهه انقلاب شاهد این سطح از فساد اقتصادی نبودیم گفت: امروز شاهد فسادهای گسترده و رواج راندهای جدید در ساختار و طبقات جدید هستیم. 
 
منصوری در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: علی رغم همه مقاومت‌ها ممکن‌ترین راهکار برای اصلاحات در ساختار اقتصادی کشور، بحث جریان اطلاعات و تقویت پرسش گری است، در غیر این صورت فضا برای رقابت پذیری و مشارکت حداکثری در عرصه اقتصاد فراهم نخواهد شد و ما مجبور هستیم که برای تحقق اصلاحات درعرصه اقتصادی، دولت و بودجه آن را از مدار نفت خارج کنیم. 
 
فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: مادامی که ساختار حقیقی اقتصادی کشور اصلاح نشود و تا زمانی که در قوانین کشورمان ثبات نداشته باشیم و جلوی دور زدن قوانین گرفته نشود، همچنان در ساختار اقتصادی با مشکلات جدی روبرو خواهیم بود. 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.