سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«علی ملاقلی پور» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پرروتر از این حرف‌ها هستم که در سینما شانه خالی کنم/ «قندون جهیزیه» ظرفیت بالایی برای جذب مخاطب دارد

ملاقلی پور گفت: در سینما نه تنها من بلکه همه‌ی فیلم اولی‌ها را جدی نمی‌گیرند ولی من پرروتر از این حرف‌ها هستم که در سینما شانه خالی کنم.

علی ملاقلی پور،کارگردان و فرزند مرحوم رسول ملاقلی پور، یکی از کارگردانان محبوب کشورمان در خصوص فیلم خود "قندون جهیزیه" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، گفت: پروانه نمایش این فیلم قبل از عید گرفته شد و هم اکنون به دنبال اکران آن هستیم و اکران آن منوط بر آن است که تهیه کننده و پخش کننده فیلم با شورای صنفی و سینماها قرار داد ببندند. 

وی افزود: در این فیلم بسیار سعی شده که مخاطب را در اولویت خود قرار دهد و سعی کرده که یک فیلم سینمایی قصه گو باشد. همچنین در آن بازیگران خوبی استفاده شده است. 

ملاقلی پور در ادامه گفت: در کشور ما به فرهنگ زیاد اهمیت داده نمی‌شود و سینما هم زیر مجموعه فرهنگ است. به نظر من در کل سینما و کار در آن عرصه سختی است و خود من که سالها دستیار برنامه ریز بوده‌ام و فیلم کوتاه می‌ساخته‌ام می‌دانم که عرصه‌ی سختی است و بیشتر به جای آنکه بگویم خوب است یا بد است می‌گویم سخت است. 

فرزند مرحوم رسول ملاقلی پور در خصوص علت استقبال کم از فیلم‌های نوروزی گفت: به نظر من گرانی  بلیت دلیل اصلی نیست و بخشی از آن حتما تبلیغات می‌تواند باشد و باید از سازنده یک فیلم پرسید که استقبال از آن خوب بوده یا نه، زیرا شاید سطح توقع او از فیلمش به همین میزان بوده است. 

وی در ادامه اظهار داشت: تا زمانی که باز خورد این فیلم را نگیریم به دنبال کار جدیدی نیستم، در واقع من و تهیه کننده و پخش کننده‌ی این فیلم در تلاش بسیار هستیم تا این فیلم به خوبی پخش شود و قطعاً تمام این کاشت‌ها برای بر داشت است. 

ملاقلی پور در ادامه افزود: می‌توان گفت که من فیلم اولی هستم و این را هم می‌دانم که همه‌ی فیلم اولی‌ها را خیلی جدی نمی‌گیرند و فقط در مورد من اینگونه نیست، ولی من پرروتر از این حرف‌ها هستم که با سختی‌های سینما شانه خالی کنم. 

وی تصریح کرد: فیلم "قندون جهیزیه" در واقع یک اتفاق پنهانی است که در اکران آن دیده خواهد شد و در واقع ظرفیت‌های این فیلم خیلی بالاتر از آن چیزی است که همه تصور می‌کنند؛ منظور من این نیست که فیلم بی نظیری است و تنها می‌گویم که توانایی زیادی برای جذب مخاطب دارد؛ این فیلم صرفا برای سرگرمی نیست و هدفش این است که چند حرف خوب در خلال یک سرگرمی به تماشاچی منتقل کند. 

این کارگردان جوان اذعان داشت: در پخش فیلم در جشنواره سما، "قندون جهیزیه" اولین باز خورد خود را خواهد گرفت ؛ همچنین من تشکر می‌کنم از جشنواره سما که به "قندون جهیزیه" بها دادند و بازخورد خوب خود را خواهد دید و متاسفم برای کسانی که این فیلم را بایکوت کردند و مطمئن هستم که افسوس از کار خود می‌خورند. 

ملاقلی پور در پایان  در خصوص دغدغه‌ خود خاطر نشان کرد:‌هنر یعنی دمیدن روح تعهد در انسان و اگر بتوانیم مردم را نسبت به مسئله‌ای متعهد کنیم حرکت مفیدی انجام داده‌ایم. 


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.