سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

روستای کندوله بیش از هزار سال است که پابرجاست

کندوله یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان کرمانشاه است که این ده مرکز حکومت الدوله و جایگاه شاهزادگان ساسانی بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ روستای کندوله یکی از روستاهای توابع بخش دینور شهرستان صحنه است که در 62 کیلومتری شهر صحنه و 80 کیلومتری مرکز استان کرمانشاه قرار دارد.

کوه «کوله بزرگ» و «دره قلعه» در شمال روستا، کوه «پیر آفتاب» در جنوب و کوه «16تپه» در جنوب آن واقع شده است، به همین خاطر دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی است.

قدمت بناهای این روستا به آل بویه نسبت داده می شود و امامزاده پیرافته، قلعه مروان و برخی دیگر از آثار برجای مانده، نشانه قدمت تاریخی این روستاست.

قلعه مروان بر بالای کوه «دره قه لا» در شمال شرقی کندوله واقع شده و مردم کندوله معتقدند که این قلعه محل پنهان شدن مروان خلیفه اموی بوده است.

روستای کندوله در کوهپایه قرار دارد و تاکستان‌های زیبا و زیاد آن در تابستان زیبایی خاصی به آن داده است. این باغات در دامنه کوه بصورت پلکانی است و بر زیبایی آن می‌افزاید.

قالی و صنعت قالی‌بافی با طرح های بومی برگرفته از طرح های کردی و طرحه‌ای غیربومی مهم‌ترین صنایع دستی مردم این روستا‌ست که ارزش صادراتی دارند.

این روستای هدف گردشگری استان کرمانشاه در نوروز 94 مملو از گردشگران و مسافرین نوروزی بود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.